יום שלישי, 9 בפברואר 2010

לצלם "סגנון רחוב"- ולא להסתנוור...

לפני שאני מפרסם את החלק השני על פאריז, אני רוצה לחלוק איתכם חוויה שיכולה להיות המשך ישיר של הטיול שם.
בתקופה אחרונה, סגנון הלבוש של אנשים "הרגילים" ברחוב הפך לנושא שיותר ויותר מושך את תשומת ליבם של חובבי האופנה ועורכי המגזינים- בעיקר המהדורות המכוונות. המון בלוגים מפורסמים כמו ג'ק וג'יל, הסרטוריאליסט, וILOOK או ההולך ברחובות הישראליים, מתעדים את טעמו המיוחד של האנונימי שעובר במדרכה ליד או זו שגורמת לך לסובב את הראש כאשר היא חולפת על פניכם במעבר החצייה.
בביקור שלי בפאריז, נתקלתי בדיוק בזה. המון צלמים, בלוגרים וסתם חובבי אופנה באו לצלם את העורכים, העיתונאים והלקוחות המוזמנים אל תצוגות הקוטור של מעצבי העל שהציגו את קולקציות שלהם- כמו שהם מתלבשים בחיים הרגילים, לא בקמפיין או תצוגה אלא סתם לעבודה.
ואני אכן, ניצלתי את כל ההמולה סביב שבוע הקוטור כמו גם את הזרות שלי, וממש כמו טומי טון או סקוט שומן, נסחפתי וצילמתי את כל המי ומי הממתינים לתצוגות. כשחזרתי לארץ, בלי תאום מראש או הכנה מיוחדת, הציעו לי להשתתף בפרויקט של חברת משקפי השמש "אירוקה". כמה מכותבי הבלוגים העוסקים באופנה בארץ, הוזמנו לסנטר, בו נפתחה חנות הדגל של המותג. שם עלינו להזמין 10 אנשים שיבחרו משקפי שמש, אותם יקבלו חינם (בשווי של מעל 400 ₪) ולצלם אותם מרכיבים את אותן המשקפיים.

(AA-team, they like freebis...)

החוויה הייתה מסעירה ומרתקת: זו הייתה הזדמנות לגשת לאנשים שנראים ומתלבשים בצורה מעניינת או כאלה שהופעתם מגרה ויזואלית ולפתוח איתם בשיחה. לראות מי האדם שמאחורי הבגד ולגלות אנשים מעניינים. אני רואה את הבגד או הלבוש כערוץ תקשורת או ראי המשקף אמירה של הלובש אותו או את פנימיותו. ואכן, כיוון שהיה לי מה להציע, יכולתי לפנות לכל אחד ולספק את הסקרנות שלי במובן מסוים, לגבי האדם שמאחורי הבגדים.
היה ברור לי מראש שאצלם צוות העובדים ב"אמריקן אפרל". תמיד לבושים בקפידה, לפי צו האופנה עם טאץ' אישי והמון סגנון, יצירתיות ושיק לא יכולתי לוותר. הם גם היו מאובזרים כראוי: בנעלי מרג'יאלה, סטלה מקרטני לאדידס וצעיף שנכרך במרושל על הצוואר תוך שהם מקפידים גם על הפרטים הקטנים.
בין המתלבשים המעניינים שפגשתי היה יניב, במאי קולנוע וזמר מתחיל (שכנראה שעוד נשמע עליו). ניגשתי אליו בגלל המראה הגברי והמחוספס שלו, "נון שלאנטי" שכזה. לבוש שכבות, מעיל צמר אפור שירש מסבו שלבש אותו עוד בארגנטינה לפני 60 שנה, צעיף תכלת וקרדיגן. הוא עצמו לא הבין "למה דווקא הוא?" גם הגר, שנראתה כמו דוגמנית/רקדנית, לבושה בטייץ וחולצה ורודה צמודה עם שרוולים נפוחים, עובדת בעצם בבנק והייתה כל כך נבוכה מהפניה שאפילו לא ידעה איך להצטלם. (ולמרות שהיא דומה לדורין אטייאס התברר שהיא בישנית וצנועה...).

(נגד כיוון השעון: אנאבל, והנעליים, יניב סוכן הביטוח, חנה, הגר ויניב הבמאי).
את אנאבל אף אחד לא היה מפספס, עם פרווה אפורה וביטנה ורודה בגזרת מעוין "אה לה בלנסיאגה", צעיף אדום מנומר, שרשראות זהב, מחשוף נדיב ונעלי עקב שהזכירו לי את אלה של "נינה ריצי", היה אפשר להישבע שהיא קרובת משפחה של קרואלה דביל. אבל רחוק מזה, היא הייתה כל כך עדינה, נחמדה ורק דאגה שהתמונות יהיו "בסדר" ושאני אהיה מרוצה. התמונות יצאו "פיצוץ", היא נראית בהן מדהים. תשפטו בעצמכם. יניב סוכן הביטוח הפתיע אותי בפוטוגניות ובלוק האופנתי, למרות שלא הייתה לו זיקה מיוחדת לנושא. חנה, הבלונדינית, היא בעצם קנינית התכשיטים של קסטרו שהיתה בדיוק באמצע העבודה בסניף הדגל של החברה כאשר ניגשתי אליה.
הפרויקט ממשיך עד סוף השבוע, ו"בדיזינגוף סנטר " ימשיכו להסתובב בלוגרים שיחפשו אנשים מעניינים כדי להעניק להם משקפי שמש ולצלם אותם עליהם. כך שעדיין לא פספסתם את ההזדמנות למשקפים+תמונה+בוסט לאגו על הופעתכם החיצונית ואולי גם עניינת.

13 תגובות:

sefi אמר/ה...

האמת היא שזה כל כך מגניב שכתבת קצת על כל מצולם. כאילו סיפור אישי קטן וחמוד שמספר לנו קצת על האנשים האלה. עשית בחירה מעולה. יצא מהמם!

the eye אמר/ה...

תודה ספי,
יכולתי לפרט הרבה יותר, היה לי ממש מעניין לפגוש אנשים חדשים, אבל לא רציתי לחשוף את כל הסיפורים. פשוט לא הייתי בטוח שהם ירצו לשתף את כל הקוראים בפרטים שלהם וכו'...
אבל באמת שהיה מעניין.
לדוגמה, חנה הבלונדינית- היא קניינית של קסטרו מלונדון! כן כן. ואותה אני מצאתי...

אנונימי אמר/ה...

senior fashion insiders believe that blogs have turned into little more than mouthpieces for fashion brands, which are using bloggers to regurgitate their press releases".

the eye אמר/ה...

אנונימי יקר,
תודה שאתה משיו את תשומת ליבינו לנושא זה!
לא רק "אינסיידרים", אלא גם אני ורבים מהבלוגרים האחרים שהסכימו להשתתף מודעים לעובדה הזו!
אבל בשורה התחתונה: אני נהניתי? גרמתי הנאה ל10 אנשים? הכרתי אנשים חדשים? וזה מה שחשוב! אז למה לא?
יש לי הרגשה שגם אתה נהנית... מהפוסט וגם מהמשקפיים. יש לי הרגשה שגם אתה אחד מה-10? או שאני טועה?
היו כמה "פשן אינסידרס" שהסכימו להמטלם בעודם מפגינים חזית "קולית" וקרת רוח, אבל אחרי שקיבלו את המשקפיים- שכחו את הפאסון והאיפוק והתרגשו כמו ילדים קטנים...

נעלולה אמר/ה...

לא יודעת מה לומר לך. בסך הכל, כל האנשים האלה נראים לי בערך באותו סגנון, שהוא הסגנון שפשה בת"א (וינטג' לסוגיו). מהנקודה האישית (למחצה), צרם לי שאף בלוגר לא מצא בחורה במידה מעל 38 שראוי לצלם. או שזה אומר משהו על הבלוגרים, או שאין בחורות במידה טיפה יותר גדולה בת"א, או שפשוט ההיצע למידות האלה עלוב וצפונה. כך או אחרת, זו מסקנה עגומה.
אני לא שותפה לביקורת של האנונימי. לדעתי גם בלוגרים צריכים להתפרנס, ואין שום מניעה שירוויחו משהו גם מהבלוג (כל עוד זה במסגרת הגילוי הנאות, והיה כזה בפוסט שלך ביג טיים).

Nimi Avigal אמר/ה...

ברוך הבא לעולם צילום אפנת רחוב!
את אנאבל צילמתי פעם, היא יפהפיה!

the eye אמר/ה...

נעלולה,
ניסיתי לצלם אישה מבוגרת שנראתה מקסים, אבל היא ברחה לי לאחר שראתה את טופס ההסכמה.
לעיניין המידות: את צודקת. יכולתי לחפש טוב יותר גם מגוון רחב יותר של "גדלים". אבל האנשים שבחרתי קפצו לי אוטומתית ואינטואיטיבית. בלי לחשוב.
יותר קל לדבר...בפועל, כדי שזה יקרה, צריך לחשוב על זה ולהיות מודע לעניין כל הזמן.

נימי,
אין עליה. והכי מדהים שהיא כל כך שברירית ולא בטוחה שהיא נראית טוב.

Unknown אמר/ה...

היי, איפה התמונה של קרן?! היא הבחורה האמריקאית שעובדת בסנטר. ממש חבל לי בשבילך שתפסת אותה ביום 'לא מייצג' כי באמת שזו אחת הבנות עם הסטייל הכי מוצלח שאי פעם ראיתי.
ואת אנאבל אני גם מכירה, היא תמיד נראית כל כך שיק ואלה בכלל לא הבגדים - היא יכולה ללבוש סתם משהו פשוט מזארה/טופשופ ולהראות כל כך מיוחדת ומעניינת. זו הגישה שלה, היא אדירה.
אני לא מסכימה עם שרון, מירי צילמה אותי ואני לא נכנסתי למידה 38 מאז כיתה... ט'?

אני קצת מצטערת שלא יצא לי לדבר יותר עם המצולמים שלי.

the eye אמר/ה...

התמונות של קרן בפייסבוק. פשוט ספי צילמה אותה בישבילי...
אבל ממש כמו החברה מאמריקן אפרל, הלכתי אליה במכוון. סימנתי אותה מראש בגלל סגנון הלבוש שלה ומה שהיא משדרת. איזה אדיטוד יש לבחורה הזו. L.A במיטבו.
אנאבל הפכה לכוכבת הבלוג הזה, הא? כמו שמגיע לה :)

נעלולה אמר/ה...

אתה צודק. היום הייתי עם קרן ולא היה פשוט כלל (אם כי היא תקתקה עבודה באופן חסר תקדים). בהחלט קל למתוח ביקורת וזו ממש לא היתה המטרה. על כך אני מתנצלת מעומק הלב.

marjorie morningstar אמר/ה...

ממש בלדה לסוכן ביטוח :) וברצינות, אני מגבה כאן את ספי- זה נורא כיף לקרוא קצת על האנשים.
במיוחד עכשיו, כשיש כלכך הרבה בלוגי-אופנה-צילום-בתל אביב, צריך לתת קצת ערך מוסף לקוראים.
ומשהו קטן שהטריד אותי..שו טופס הסכמה?

the eye אמר/ה...

מג'ורי, כפי שאת בודאי יודעת, אני איש של תוכן ומילים, לא רק ויזואלס...
וכן, היה טופס הכמה לשימוש בתמונה בכל דרך שאירוקה תמצא לנכון...ובלה בלה בלה...

marjorie morningstar אמר/ה...

אוקיי, נרגעתי. לרגע הייתי בטוחה שכל אחד שמצטלם לכאן *בכלל* (ולא רק לפרוייקט המשקפיים המהולל) צריך לחתום על משהו.
כבר חשבתי שיש פן שלם בעולם הפוטו-בלוגס שנסתר ממני עד כה.