יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

אבולוציה, זוחלים ומצולות הים.

הקולקציה שהציג אלקסנדר מקווין עלתה על כל הציפיות והייתה עוצרת נשימה. המעצב שהספיק למרוד בכל המוסכמות והשאיר רבבות של פיות פתוחים בקולקציות העבר שלו הצליח לעשות זאת שוב, והפעם, אפילו טוב יותר. קולקציה של שמלות מפוסלות ומעוצבות עם גזרות זוויתיות והדפסים קולידוסקופים בעיבוד מחשב, צורות גרפיות של לטאות, נחשים, גלגלות וחרקים בגווני כחול, חום ירוק וצהוב איפינו את הקולקציה. מעבר מהיבשה- שהתאפיינה בדפסים שדמו לבע"ח דו חיים, זוחלים או דינוזאורים ועברה של מצולות האוקיינוס בהדפסים של דגים, תמנונים ושמלות ניילון הנתמכות טייל שהזכירו קרחונים ומים כחולים. היו גם שמלות מגומי וחליפות צלילה מצופות אבנים נוצצות, הולוגרפיות, שמלות שהזכירו מדוזות או קשקוש אלקטרוני תלת מימדי על המחשב.

ברקע, על מסך אלקטרוני ענק הוקרנו תמונות שצילמו שני רובוטי מסיבים הניצבים ונעים על מסילות בשני צידי המסלול ועוד כ 6 מצלמות.

הנושא שמעסיק את מקווין לאחרונה הוא איכות הסביבה, האקולוגיה ועתידו הירוק של כדור הארץ. זיהום, ערמות הפסולת המצטברת כמו גם הכחדת מינים של בע"ח. כל אלה, זכו לייצוג בקולקציות החורף והקיץ האחרונות של מקווין. כעט ניגש המעצב לעניין המסת הקקרחונים, התחממות כדור הארץ וזיהום האוקינוסים. אחת מההשראות לקולקציה הייתה התיאוריה הדרויניסטית של מוצא המינים (שגילוי שלד אדם לאחרונה הביא להטלת ספק בנכונותה). הסיפור שסיפר מקווין בקולקציה עוסק באישה העוברת מטמורפוזה ליצור מימי וכך מקבלת חזרה את השליטה בכדור הארץ (דרך אגב, בכתבה במוסף "7 ימים" השבוע, הובאו הנחות, סברות ומחקרים על כך שעתיד האנושות והמדע שוכן במצולות- מקור לאנטיביוטיקה וכו', מעניין...).

אומנם הבגדים היו אוונגרדים ומיוחדים- הכוכבים האמיתיים של הקולקציה היו נעלים מרקיעות שחקים מעור פיתון או מעוטרות קריסטלים, שהיו בעלות צורה לא שגרתית שדמתה לכף רגלו של זוחל, פיל או חייזר מימי: עקב עם קשת קעורה בגב הנעל וללא אזכור לאצבעות. דגם אחר של נעליים היה כל כך מפוסל ופיתולי, ממש בדמות שלד של דינוזאור.

שערן של הדוגמניות היה אסוף לשני חרוטים או שני תלים גבוהים עם או בלי צמות בצידיהם. חלק מהדוגמניות היו מאופרות בצבעים מטאליים מבריקים ולחלקן הדביקו תוספת זוויתית ומפוסלת של עצמות לחיים שיצרו מראה חייזרי. המוזיקה השתנתה ממוזיקה קצבית בעלת גוון דתי, לרשרושי מים וצלילי מובייל עד לנשימות, שאיפות ודפיקות לב שנראו כאילו בקעו ממסכת צלילה או כאלה הנוצרים באופן מלאכותי במכונת הנשמה, היה לה גוון חוצני שכזה.

6 תגובות:

לובה אמר/ה...

סיקור מעולה, הלסת שלי נשמטה כשצפיתי בתמונות. גאוני ולא מהעולם הזה!

the eye אמר/ה...

כן,גם שלי נשמטה, ממש כמובסוליה של הנעליים הכחולות.

Noa Raviv אמר/ה...

הקולקציה מדהימה
אבל הנעליים כבר ברמת הגאונות!

מעניין איך ההרגשה להתהלך עם הדבר הזה...

k o b i אמר/ה...

אפשר לומר שההשראה שלו בהחלט מקור לפיתוח קולקציה טובה במיוחד השימוש בהדפסים שהוא עבד עליהם...

החלק הראשון של התצוגה שהזכירו את הזוחלים למינהם... פחות אהבתי בגלל שאיכזב אותי לראות את הגזרות "החוזרות על עצמן" סתומרת מה שראיתי זה שמלות מיני ועוד שמלות מיני , למרות שהן לא רעות בכלל ראיתי לראות את הפיתוח שלו גם בגזרות ובעוד שלל פריטים [למרות שזאת קולקצית קיץ]

אל החלק השני של התצוגה יותר התחברתי בפיתוח שלו למצולות הים והקרחונים ...

הנעליים היו פסיכיות כולל השיער

the eye אמר/ה...

לדעתי הדגש בשמלות היה הטקסטיל: ההדפסים שעוצבו במיוחד עבור כל דגם, האפקטים, המוטיבים בהדפס והיכולות הגרפיות והטכנולוגיות. נכון שהגזרות הזכירו את הדגמים מהקולקציות הקודמות, אבל היתה עדיין חדשנות באפליקציות ושילובי חומרים.

ILook אמר/ה...

הנעליים האלה מפילות אותי מחדש כל פעם שאני רואה אותן