יום חמישי, 1 באוקטובר 2009

הצירי לך שפם?

האם הטרנד הבא שהולך לכבוש את עולם הטיפוח הגברי הוא השפם?
אחרי שצלחנו את שנות המילניום השני, והתרגלנו לתהפוכות ולתמורות שחלו בדימויו החיצוני של הגבר, נראה שבעתיד צפויה נסיגה למקום שלכולנו יותר נוח בו.
המונח "מטרוסקסואלי", שהפך להיות שגור בפי כל מוכר אבטיחים או כדורגלן, תיאר למעשה את הגבר "המחובר לצידו הנשי": המטופח, המבושם, שעבר טיפולי פילציה, פילינג, מניקור ופדיקור. התדמית הזו, שתוארה לעיתים ע"י צמד המילים "הגבר החדש", ערערה את התפיסה של החברה שלנו לגבי המגדר הגברי. זה התחיל עם גברים שהחלו לשים דאודורנט (והביאו לאנחת רווחה בקרב נשים רבות), שימוש בקרמים ללחות עור הפנים והמשיך בלקים לגברים, קו מוצרי איפור לגבר שהוציא זאן פול גוטיה ואפילו מגיש אחד שמעורר מחלוקת באשר לשאלה האם הוא משתמש באיילינר להדגשת עיניו התכולות ומגיש\ספר\מאפר אחר שמיגדרו המיני בכלל אינו ברור.
אחרי שהספקנו להסיר שיער גוף ולגדלו חזרה, הגיע כנראה הזמן להחזיר את שער הפנים. למרות, שזקן או שפם נראים לרבים מאיתנו סממנים של עוני והזנחת ההיגיינה האישית, הרי שלא כך הדבר; לאורך ההיסטוריה גברים רבים טיפחו זקנים ושפמים לתפארת- גזמו, שיפצו, קיצצו ונזהרו שלא להשאיר עליהם חתיכות אוכל ופרורים. מדובר באומנות של ממש, המלכת מחשבת של ממש. לא סתם החשב הזקן למילה נרדפת למעמד וייחוס. ובעצם, למה שלא נסכים לקבל את הג'נטלמן הבריטי לקרבינו?
בראד פיט, שידוע כמוביל אופנה, גידל בעבר שפםזקן שגרם לו להיראות כמו ייטי, אך בשנה האחרונה, הוא מתהדר בשפם משופצר ומסותת לתפארת שהולם ותואם בדיוק את דמות האב השרמנטי והסמכותי אותה מגלם בחיים האמיתיים לצידה של אנג'לינה (למרות שבמקור היה זה לצורך התפקיד בסרט "ממזרים חסרי כבוד").
גם אושיות אופנה- כמו כתב האופנה טים בלנק ועורך האופנה של ווג הבריטי, המיש בולס (שברשותו אוסף שמלות הוינטג' בין המרשימים ביותר שקימים- החל משאנל של שנות ה20' ועד לפוארו של המאה ה19), הצמיחו שנהם שער ממש מעל לשפה העליונה.
אך ברגע שקומיקאית יהודיה מחליטה להופיע עם שפם לטקס הוליוודי, אתם כבר יכולים להיות בטוחים שמדובר בטרנד בפוטנציה, להיט חדש בזירת הטיפוח הגברי.

6 תגובות:

Tal אמר/ה...

האמת שנראה לי שהטרנד לא כל כך חדש, כי אם חבר שלי (שהוא לא מעודכן אופנתית במיוחד...) רצה וניסה לגדל שפם (לא לדאוג, למזלי זה חלף מבלי להשאיר יותר מידי קורבנות) לפני חצי שנה בערך, אז נראה לי שהשפם עם פניה של שרהל'ה שלנו הוא לא יותר מגסיסתו של הטרנד שהזכיר לי יותר מכל את ההומואים של שנות ה-80, סטייל פרדי מרקורי זצ"ל...

the eye אמר/ה...

אני רוצה להאמין שאת צודקת...
בקשר לחבר שלך, אני משתתף בצערך (על אותה תקופה) אבל אני חושב שזב שלב התפתחותי שעובר כל גבר, אני עדיין לא הגעתי אליו ואני ממש מקווה שגם לא אגיע...

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

הטרנד צועד במצעד העדכונים כבר למעלה משנה, אבל אני אוהבת את הכתיבה שלך, לכן נהניתי מהפוסט.

the eye אמר/ה...

טוב, אז אולי צייד טרנדים אני לא, האמת, אני גם לא מתיימר להיות כזה.
מודה.

Dana (MODAna) אמר/ה...

זוועה... אבל דורש ביצים.

איפור אמר/ה...

בתור אישה אני חושבת ששפם/זקן שמכבד את הלוק הנקי, לא כזה שמתפרס על כל הפנים בצורה מחליאה, הוא דבר מאוד גברי. בהחלט המושג "מטרוסקסואל" ניתפס חזק לאחרונה וניראה כי הגברים הבינו כי הם צריכים לטפח עצמם כמו האישה.