יום רביעי, 23 ביוני 2010

התחקות אחר מקורות ההשראה של דונטלה

דונטלה ורסצה הציגה השבוע במילאנו את קולקציית הגברים לקיץ 2011 בהשראת שנות ה50-60. רוק אנד רול של מעילי עור שחורים עם פרינג'ים, נעלי לקה שחורות ומחודדות לצד חולצות משבצות בכחול, לבן אדום. מכנסים מקופלים המגיעים עד הקרסול ותסרוקות בלורית משומנות בגריז עידנו מעט את הגבר הולגרי של ורסצ'ה. אומנות הפרינג' הגברי מעולם לא הייתה מפותחת כל כך כמו בקולקצייה זו. דוגמן, שגופו מכוסה בקעקועי ענפים ופרחים לבוש מכנסי עור צמודים ופרינג'ים מתבדרים בצידיהם, יכול היה להיות בקלות תוצר אחת מעבודות האומנות של וים דלווי. דלווי, אומן המגדל חזירים בחווה שהקים בדרום סין, נוהג למקעקע על עורם בין השאר איורים של "דיסני". לקרל לגרפלד נראה שהיתה גם כן השפעה כמוזה בקולקציה זו, אם נשפוט לפי המיקטורן השחור והארוך שנלבש מעל חולצה לבנה מכופתרת, עניבה שחורה ורחבה ושתי שרשראות כסף גותיות האופיניות למעצב המפורסם.
(מימין: פרינג'ים מרתקים, אה-לה- כריסטופר קיין. משמאל: וים דלווי יוצר אומנות ולמטה חזיר מקועקע במוטיבים מהסרט "בת הים הקטנה")

ניתן היה לסכם כי כל מראה בקולקציה יכול היה להיות תלבושת הדמויות מסט הסרט "נער משום מקום", המספר את סיפורו של ג'ון לנון הצעיר טרם הקמת הביטלס. ואולי היה זה קריסטופר קיין, הרכש החדש של דונטלה, שבצלמו ובדמותו נוצרה הקולקציה? קיין, שמצא חן בעיני דונטלה, קיבל תחילה תפקיד בעיצב אביזרים במותג אך התקדם אחרי עונה אחת והפך למעצב הקו הצעיר בורסצ'ה, VERSUS. עור, פרינג'ים, עיטורי כסף על שרשראות או חגורות וג'ינסים דהויים, היו אלמנטים בולטים בקולקציות עבר של המעצב עבור קולקציות הנשים למותג שלו והפכו למזוהים עימו. האם יתכן שידו הייתה גם בקולקצייה זו, או שהייתה זו רק הרוח שהביא איתו?

את סוף התצוגה היו חייבים להרוס גברים לבושים חלוקי חוף מתנופפים בהדפסים גיאומטרים של שחור ולבן. אחד מהם, היה לבוש במה שיכול היה להיראות כמו טלית...
לסיכום, קולקציה מעניינת עם כמה פנינים מבריקות בים מלא כתמי נפט.

8 תגובות:

Nina אמר/ה...

מודה ומתוודה, אופנת גברים פחות מעניינת אותי, אבל זו בהחלט מוצלחת! אהבתי במיוחד את שלושת הלוקים העליונים ברוח הרוקבילי...

the eye אמר/ה...

שלושת הלוקים הראשונים הם הסיבה בגללה נכתב הפוסט הזה :)
שווה ביותר.
אני שמח שאת אוהבת.

Sharona אמר/ה...

קוקלציה בהחלט מעניינת!!
החליפה התחתונה בצד ימין נראית כמו אחת שתשב בול על החתן שלי :)
אני צריכה לשלוח אותו לאיטליה להביא אחת כזאת לחתונה שלנו.
ואם לא משם, אז נסתפק בדיויד ששון, יקירנו מדיזינגוף.

שרונה

נועה אמר/ה...

קולנס

the eye אמר/ה...

קולנס אינדיד!

דנית אמר/ה...

האומן הזה מגדל חזרים ומקעקע אותם?,זה בכלל עסק חוקי.

the eye אמר/ה...

זו אומנות, ובאומנות כמו באומנות...
אם הוא ממשיך לעשות זאת, אז כנראה שכן....למה לא?

אנונימי אמר/ה...

animal abuse בכל המובנים.
מזעזע.