יום שלישי, 12 בינואר 2010

D.I.Y: נעלי הספורט של לנוון, כמעט...

אם הגברת הראשונה של ארה"ב הייתה קוראת את הפוסט הזה, היא הייתה חוסכת ולא הייתה מעוררת כל כך הרבה גלים ורעש. אתם בודאי זוכרים את נעלי הסניקרס של לנוון שנעלה מישל אובמה. הן זכו לכל כך הרבה יחסי ציבור בזכותה, והיו חלק מהכיסוי התקשורתי הנרחב של בגדיה, אבל בעיקר בקונטקסט שלילי.

עם צאת התמונות שלה נועלת נעלים שעולות מעל 500$, בעת מיתון עולמי, כאשר כלכלת ארה"ב בשיא השפל שלה, צצו הביקורות בכל העיתונים בעולם, אפילו בארץ על השחיתות, הפזרנות, היומרנות והטיפשות.
מדובר בנעלים בעלות גזרת סניקרס קלאסית עם טוויסט: הן עשויות סאטן או קטיפה, בצבעים רכים כמו ורוד עתיק או צבע גוף מעושן והן נסרכות בעזרת סרוכים שהם למעשה סרט בד. לגברים יש גם את הדגמים הירוקים, הסגולים, השחורים והחומים או המודלים של הנעל הגבוהה שפחות אהבתי. אני הבחנתי בהן כבר בעונת התצוגות כיוון שהופיעו וכיכבו בקולקצית הגברים , ורק אח"כ, כשראו בלנוון כי טוב, הוציאו גם את הגזרה הנשית והמשיכו גם בקולקציית ה"Resort".
(קולקצית הנעלים לחורף הנוכחי כפי שמוצגת בסטודיו של "לנוון גברים")

הגזרה הגברית כל כך לא שגרתית, היא מעניקה לכל הקונספט של סניקרס גבריים ומגושמים פאן רך, עדין ואלי אפילו נשי. הגוונים שלהן, הסרטים והבדים מציגים את הפריט הבנאלי הזה באור אחר.

כמובן, שכאשר שיש אביזר כל כך מוצלח, הרשתות לאופנה "מהירה" "High street chains " לא מסכימות לשבת על הגדר, ומוציאות את הגרסה שלהן לסיפור. את הדגם שמתיימר להיות "נעלי לנוון" לגברים ראיתי בזארה בתחילת העונה וכאשר בסופה המחיר ירד לפחות מחצי (150ש"ח, לפני כשנה), החלטתי לקנות אותן ולהפוך אותן ל"לנוון שלי" (עד שאטוס לפריז ואקנה את הדבר האמיתי, אולי). את השרוך הפשוט "הספורטיבי" והלבן, החלפתי בסרט בד שקניתי בחנות מלאכה. גזרתי אותו בקצה באלכסון, כדי שלא יפרם והוספתי טיפת דבק חם (לא חובה, זה יעבוד גם בלי). והרי התוצאה לפניכם. החלפת השרוכים נותנת להם פאן שונה, הן גם נוחות וגם מיוחדות, משהו אחר.
לאחרונה כאשר טיילתי בשנקין, ראיתי עוד גרסה דומה. הפעם של המותג "Sweare", בשילוב קטיפה וצבעים דיי מעושנים של ירוק, כחול וחום. המחיר: כ 800 שקל. שמעתי שגם עופר שכתר קנה אותן. אני יותר ממרוצה משלי. רק רציתי לחלוק.... אולי אעשה זאת יותר בעתיד.

7 תגובות:

Nina אמר/ה...

יש לי הערכה מאוד גדולה לסניקרסים מעוצבים ומיוחדים, אני חושבת שזה השתרש בי מהתקופה בעברי שעבדתי ב"ג'יפה" הידועה בסניקרסים שלהם.
ושלך מאוד מאוד יפות!

נעלולה אמר/ה...

אני לא רואה שום סיבה לשלם לא 500$ ולא 800 ש"ח עבור נעליים בעלות אסתטיקה מפוקפקת. הסניקרס של הגב' אובאמה כעורות במיוחד, ואני מבינה היטב את ההתנפלות הציבורית עליה (ולא רק מכיוון שזה מכוער, אבל אין ספק שאילו היה מדובר ביצירת אמנות אמיתית הביקורת הציבורית היתה הרבה יותר מתונה). האישה ובן זוגה חיים מתוך הקופה הציבורית וראוי שיוותרו לאלתר על אורח החיים הראוותני שהם כה נהנים ממנו.

the eye אמר/ה...

נינה: תודה!
"ג'יפה" היא באמת חנות מעולה לסניקרס, עם דגמים מיוחדים בכמויות קטנות. אבל את זה אני לא צריך לספר לך...
נעלולה: באמת פלשתי הפעם לטריטוריה שלך, ובטוח שיהיה לך מה לומר בנושא. אני ממש מסכים איתך בכל הקשור לביקורת על מישל אובמה. כתבתי עליה כמה פוסטים, את מוזמנת להיזכר בארכיון (בקישור "מישל אובמה").

MORE4ME אמר/ה...

שידרוג מדליק! אתה גאה בצדק.

sefi אמר/ה...

יצא לך ממש יפה, אב לגם של מישל מהממות. מה לסניקר ולמיתון עולמי, העיקר שיהיה יפה.

Nimi Avigal אמר/ה...

יפה, אני אוהב פוסטי DIY
אגב, רק אני חושב שמישל בטח מקבלת את בגדי המעצבים שלה ללא כל תשלום? אז אפשר אולי לטעון שהיא מעודדת צרכנות לא נבונה, אבל דווקא החלום האמריקאי הוא להגיע לטופ כי שם אפשר לבזבז, לא?

the eye אמר/ה...

אני ממש לא בטוח שהיא מקבלת דברים בחינם (אין שם איזה חוק האוסר על קבלת מתנות, כמו בארץ?).
יש לה סטיליסטית מבוסטון, אקרם משהו, שיש לה שם גם חנות והיא משיגה בישבילה את הבגדים.

בקשר לחלום- אני חושב שזה חלום אוניברסלי, לא?