יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

Those shoes will knock your socks off, or not...

תמיד סלדתי מהמראה של גבר המתהלך בסנדלים עם גרביים. אני יודע בדיוק איך להסביר את זה, אבל אני חושש שמה זה ישמע יותר מידי גזעני... פשוט המראה הזה נראה לי כל כך רוסי, שלא יכולתי לסבול אותו. לא רק שזה רוסי, זה גם כל כך דבילי בעני, כל כך לא פונקציונאלי ולא פרקטי. ההיגיון הלוגי שלי אומר שאנשים לובשים סנדלים בקיץ: כשחם. ואם חם, למה לאבד את היתרון הגדול של הסנדלים: "4 כיווני אויר ומרפסת שמש שפונה למזרח" ולחנוק הכל בגרביים. ואם כבר גרביים- גרבי צמר? ספורט? ולאיזה גובה יש לגרוב אותן? מתוחות עד הברך? להשראירן בצורה מרושלת סביב הקרסול? (משמאל לימין בכיוון השעון:Marni, Givanchy, Dior, Dolce&Gabbana, Celine)

בכל אופן, קבוצה רצינית של מעצבים כנראה לא מסכימה איתי, ובחודש האופנה האחרון כתשו את המסלולים סנדלים עם גרביים. מצמר, לורקס, תחרה או רשת, שחורות או צבעוניות; היה שם מכל הסגנונות.
חלק מהמעצבים הפכו את הגרב לחלק בלתי נפרד מהנעל כמו בברברי או ג'ינשי.

(משמאל לימין: Burberry, A.F Vandevorst, Rochas)


אחרים התאימו את הגרב לנעלי ה"pip-toe" האופנתיות כמו שעשו דולצה וגבנה או קריסטופר ביילי לברברי כאשר הורידו את החלק שמכסה את קצות האצבעות. אצל ז'אן פול גוטייה אזור אטום יותר על הגרביון יצר השליה של גרביים וביריות. ז'אן זאק דה קסטלבלזק אפילו הוסיף את אותן רצועות עור המשמשות את הבריטים לשמור על גרבים מתוחות באזור שרירי התאומים.
התוצאה המרהיבה ביותר נזקפת לA.F. Vandevorst , שהציגו העונה נעלי סאטן בצבע ורוד בהיר או עתיק וגם בצבע גוף ועליהם גרבו גרביונים. כך נוצרה אשליה של "עירום", כאילו הנעל היא חלק מהגוף או מראה "מחוק" שכזה, כאילו הדוגמנית הולכת כל קצות העקבים. את הרעיון, המראה והביצוע כאן: אהבתי.

15 תגובות:

לובה אמר/ה...

זה היה נשמע גזעני למדי, אבל ניחא.
מסתבר שאני לא היחידה שמפרסמת פוסטים בשעות כאלה.

the eye אמר/ה...

אני מצטער, אבל מעניינת אותי דעתך, בתור "נציגת המגזר".

והשעות האלה הן השעות הכי טובות של היום, הבעיה שאתה נופל כמו מת ב 10 בערב...

ILook אמר/ה...

אני מסכים איתך!
*אגב, "סגנון רוסי" הפך עלבון רק בגלל שהרבה מהאופנה ברוסיה נשארה עשרים שנים אחורה, ואמנם אייטיז עשו קאמבק, אבל שם זה 'אותנטי מדי'. דווקא מהניסיון שלי ברחובות ישראל אני יודע שהעליה הרוסית מאוד מודעת לאפנה ומשקיעה באפנה.

the eye אמר/ה...

זה נכון. ראיתי סרט תיעודי בערוץ 8 על רוסיה כשוק פוטנציאלי של מוצרי יוקרה ומותרות שצומח וגדל. ראיינו שם אישה שאמרה שרוסיות מעדיפות לאכול תפוחים במקום ארוחת צהריים במשך שבועות כדי שיוכלו להרשות לעצמן תיק מעוצב.
זו לא רק מודעות, אלא הקרבה...
רוסיה בתקופת הצאר הושפעה מאוד מהסגנון הצרפתי, בלבוש, עיצוב ואומנות, ורואים את זה עד היום. אחרי המהפכה הקומוניסטית, היה עוני ודלות. כך נוצר הסגנון הייחודי שמאפיין את הרוסים על כל סממניו ומאפייניו.

אנונימי אמר/ה...

המון תודות למחמאות שלך לעם הרוסי. אבל האמת אני חושבת כמוך, שסנדל לא כדאי ללבוש עם גרב,אבל משום מה אהבתי את השילוב של A.F Vandevorst, שילוב של סנדל עם גרב עבה. אבל בתכלס אני לא יודעת אם אהיה מסוגלת ללכת ככה בחוץ.

the eye אמר/ה...

תנסי, מה אכפת לך? מה כבר יכול ליקרות?

אנונימי אמר/ה...

אמממ...אני אתחיל אולי מגרביון עד הקרסול או אולי יותר, ואז אולי ביום מן הימים אתקדם לגרב אמיתית! מעניין מה תהיה התגובה של האנשים.. "רוסייה טרייה היישר מהמטוס"

נועה אמר/ה...

מי שנאמן לסגנון שלו נראה הכי טוב! כולל רוסים בסגנון רוסי.
זה אומנם לא פוליטיקלי קורקט אבל במיוחד בשביל זה נועדו הבלוגים....

the eye אמר/ה...

נועה, אין מצודד יותר ממני בסגנון אישי! אני ממש מסכים איתך, גם לגבי ההמשך.

sherin.lia אמר/ה...

ואו!! זה היה ממש אבל ממש גזעני,
בכול מקרה אין מה לשנוא ברוסים.. לידע כללי הקייץ ברוסיה לא כזה" חם כמו בישראל ולכן בתקופות מעבר היו נלבשי סנדלים עם גרב דקה, מה שבזמנו היה נחשב מאוד אופנתי, תמים.. ולא רק ברוסיה!

the eye אמר/ה...

לא נאמרה פה שום מילת שנאה כלפי העם הרוסי!
את יכולה להתנחם בזה שמה שהיה שם תמיד אופנתי, קיבל עכשיו מקום כטרנד עולמי.
ראי אותם כאוונגרדים...

Unknown אמר/ה...

בעיני מרתק בדוגמאות המקסימות שהבאת העובדה כיצד משהו שהיה לחלוטין לא "חוקי" שנים רבות, מוקפץ לקדמת הבמה הלגטימית ונראה לנו יפה ובטוח מעודכן.
מסקנה: יופי הוא גם תלוי אופנה..
ומה נסגר עם הדיון הרוסי? אופנה זה אופנה ולא חייבים מלחמות תרבות:)

the eye אמר/ה...

היי ירדנה,
גם לדעתי יופי הוא עניין של אופנה. לא רק בלבוש, גם במראה של בני אדם, אדריכלות, עיצוב או כל דבר אחר.
בקשר למלחמת התרבויות: את צודקת, אולי היה צריך להשאיר את זה בצד.

Unknown אמר/ה...

ועוד דבר - נורא כף לקרוא אותך, זה כתוב באוירה נעימה ובלתי מתלהמת וזה אינו מובן מאליו בארצנו..האם ראית בווג האחרון, בהשראת המונדיאל, גרביים אפורים עד הברך עם סנדלי עקב?

the eye אמר/ה...

תודה! :)
לא ראיתי את הווג, אבל אני אציץ בהזדמנות...