יום שני, 30 בנובמבר 2009

בגדים שנראים "משופשפים מרוב חוויות".

קולקציות סתיו-חורף 2010 REPLAY
הרעיון העומד בבסיסו של המותג האיטלקי Replay הוא "להמציא-מחדש". זאת, בניגוד לשאיפה של מותגים רבים "ליצור משהוא חדש". בריפליי מאמינים שיש לחבק את הקיים, לפרקו, לעבדו וליצור דבר מקורי וייחודי. המילה הנכונה אולי היא "מחודש", לחדש את הישן. קלאודיו בוזולה, מייסד המותג, Claudio Buziol, החל עוד בהיותו נער, ליצר חולצות שלא נראו קודם, כאשר מאחוריו קונספט ברור: ליצור בגדים הנשענים על אלמנטים מהעבר אך בו בזמן מייצגים משהוא חדש ופורץ דרך. בהמשך החל לייצר את הג'ינסים האיקונים שהפכו את החברה להצלחה. למעשה, אפשר לכנות אותו כממציא ומייסד קונספט "הרטרו". ב1978, בהיותו בן 21 בלבד, הוא רשם את שם המותג "Replay", המייצג יותר מכל את הנר העומד לרגליו. מאז מותו ב2005, המותג מצליח לשמר את דרכו ומורשתו.
בקולקציה החדשה המותג ריפלי מנסה המותג להמציא את עצמו מחדש ולשנות לעצמו תדמית: לא עוד כתובות ענק הנושאות את שם המותג בחזית הבגד, העונה האזכורים היחידים לשמו- נרקמו בפנים הצוארון או הוסתרו בחן ליד תיפורי הבגד. לא עוד ג'ינסים סתמיים ודהויים, אלא כאלה שעברו מניפולציות מתוחכמות ונתפרו מבד יפני איכותי. גם לפאן האקולוגי-סביבתי נתנו בריפליי את הדעת: בעוד שג'ינס רגיל צורך 5,000 ליטר בייצורו, בריפלי צמצמו את הצריכה פי 1000 בערך ע"י חידוש המכונות.

*את קולקציית REPLAY ניתן להשיג בחנויות REPLAY ברחבי הארץ. צלם קטלוג: סולבה סונדסבו.

חנות המותג שבנמל מעוצבת ברוח הרטרו המאופיינת אותו, עם פלטות עץ ופורמייקה ממוסגרות, קולבים התלויים ע"י עשרות חבלים מתקרה תעשייתית וריצפת קורות עץ משופשפת. אין מקום טוב יותר להציג בו הקולקציה החדשה של המותג שהייתה עשירה באלמנטים מהעבר: חולצות צווארון נשיות מכותנה בהשראת חולצות הפסים של שנות ה70', קיבלו טוויסט מודרני ועידון נשי כאשר הוסיפו סגירה של בגד גוף. מעילי עור רכים ככפפה הזכירו את מעילי האופנוענים של שנות ה80', אך היו נעימים ועדינים יותר. רקמות שולבו באלגנטיות בחולצות ובג'ינסים, שריגים עבים ועליוניות או מעילים נפוחים עם הדפסי פרחים עליזים בצבעים עזים יצרו הרגשה של רטרו אמיתי. גם שמלת סאטן עבה עם רקמה בצבע ורוד עתיק, שנראתה ככותונת של נערת פין-אפ נשית הותירה עקבות של תקופה אחרת. לגברים- מציעים בריפליי חולצות ועליוניות קפושון מג'רזי עם טלאים והדפסים שנראו דהויים, חולצות צווארון בהשראת בגדי העבודה הקנדים, קרדיגנים אפורים בשריגה גסה וגברית או מכנסי פסים חומים שעברו עיבוד ונראו כאילו היו מכנסיי היפי אוטנטיים.
הג'ינסים, פריט הדגל וסימן היכר של המותג, עברו גם הם ראינטרפרטציה: למרות השלטון הבולט של מכנסי גזרת הסלים, בלטו גם מכנסים רפויים יותר שניתן לכפל עד מעל הקרסול וללבוש בנון שלנטיות עם חולצות קלילות בעיטורי פייטים שנוספו למבחר הבגדים.
העיבוד שעוברים הג'ינסים לא יוצרים עוד אפקט דרסטי גס והשפשופים אינם בולטים כמו בעבר. העונה, הג'ינסים אינם נראים בלויים או דהויים, אלא "משופשפים מרוב חוויות". הג'ינסים קושטו באביזרים, אפליקציות עור, טלאים, פרטי לבד וחבל על הכיסים האחוריים. שטיפות תלת מיימדיות, קמטים מכוונים ו"תיקונים" בעבודת יד, הוסיפו לכל דגם ייחוד ועניין. בין הפריטים בקולקציה בלט ז'קט מג'ינס שחור בגזרה מחוטבת שעבר שטיפות סיליקון המעניקות לו מראה של עור. שילוב ביטנת הסאטן בסגול עמוק הוסיפה לו מראה יוקרתי ומוקפד.

את קולקציית הפרימיום WE ARE של REPLAY, ניתן להשיג בחנויות REPLAY בנמל תל אביב ובקניון רמת אביב בלבד. צלם קטלוג: צלם: צ'אד פיטמן

העידון והתחכום בקולקציה הנוכחית בלטו עוד יותר בקו הפרימיום החדש של ריפליי, WE ARE REPLAY. הקו מתאפיין בפלטת צבעים כהה יותר עם נגיעות של "מותרות" הכוללת חוטי לורקס, אבנים, ניטים, רקמות ופייטים כמו גם בדים נשפכים ורכים יותר. שמלה שחורה מלייקרה החובקת את הגוף בעזרת כיווץ במותן נתפרה כך שיצרה אפקט של שכבות- כאילו נלבשה עם שרוולון ואת הגב הפתוח כיסה בד רשת עם סגירה מאחורי העורף, למראה מפתה ונשי. חולצות מכופתרות עם קשירה בצוואר או טרנץ' שחור ומסתורי שקיבל הדגשה בעזרת פאנלים מווניל מבריק יצרו מראה סולידי אך עדכני.
גם האקססוריז לא אכזבו. נעלי האוקספורד הגבריות, עברו מטמורפוזה לנעלי עקב גבוהות וסקסיות מעור או ז'מש בצבעי שחור, סגול וחום. לעיתים עם גימור לקה בדגם סירה ושילוב ניטים, או מגפונים עם שריכה. כפפות עור קלאסיות לצד חגורות גומי עם תבליטים של צמיגים, שמרו על מאפייני "אופנת הרחוב" של המותג אך גם הביאו אותו צעד אחד קדימה. צעיפי צמר עבים עם דוגמאות או תיקי צד גדולים מהקולקציה- ישמשו כתוספת המושלמת ליצירת המראה הבורגני-בוהמיני המושלם.
מחירים: שמלות וחצאיות, 1800-800; ג'ינסים, 1500-800; ז'קטים מעור, 5000-3000; סריגים, 1000-500 שקלים.

Notes:

-כתבה זו פורסמה באתר "במודה".
- בפרזנטציה, שנערכה בשבוע שעבר, נכחתי ככתב מטעם האתר. היא התקיימה בחנות המותג בנמל, שם הציגו את הקולקציה שתי דוגמניות יפיפיות, אחת "מארץ זרה" (בלונדינית מדהימה, שדיברה באנגלית ואפילו אכלה עוגית בראוני והתלבתה אם לאכול את הקיש האחרון שנשאר ב"בופה" הצנוע) ודוגמן, ששאר הגברות הנוכחות רק רצו לגעת בו או לקחת אותו הביתה במקום הבגדים. את הפרזנטציה הנחתה שירלי גליק, ובין המוזמנים היו כתב האופנה של פנאי פלוס, כתבת האופנה של TIME OUT, נענה10 ועוד.
-היה כיף!!!

אין תגובות: