יום שישי, 3 ביולי 2009

The weather is very hot, BUT the close are not!

הקיץ התנפל עלינו ללא שום הכנה מראש, והחום- גהנום. אי אפשר להוציא את הראש מהמיזוג! שבוע אופנת הגברים לקיץ 2010 נחתם בשבוע שעבר בפאריס. הציפיות היו גבוהות: משב רוח רענן וצונן שיגיע מאירופה הנינוחה וישמר את שערות עורפי, כמו שרק אופנה וקור יכולים לעשות. אבל זה לא קרה. ממילאנו, נחלתי אכזבה קשה. צריך לחפש בפינצטה תצוגות או דגמים מתוך ערמה של שחת וחד גוניות. הבגדים נראו יותר כמו אלה בשבוע האופנה של ניו-יורק: בטוחים, מסחריים, חסרי תעוזה או מקוריות, כאלה שאפילו ברשתות כמו רנואר או קסטרו מן לא מוכרים (כי הרי גם שם, כמו בזארה החלו להעתיק "מהגדולים").
בורסצ'ה מתכוננים ל"הישרדות 3": טום סלאמה (הוא האחראי לביקיני של זאת עם הישבן או לכובע של המישקפופר- תשלימו אתם, אני ממש לא בעניינים בראליטי ישראלי...) הסטייליסט של השרדות בסכנת הבטלה חמורה. דונטלה ורסצה- החליטה שהג'וב שלו תפור עליה, והציגה קולקציה שתתאים לכל מטייל נועז בסואנה של אפריקה, ביערות הטרופים של דרום אמריקה או בתאילנד. חולצות קלילות ונדיבות מכופתרות על גופיות כותנה מכנסי פשתן אוריריים ורחבים, חגורות קלועות ופאוצים יוקרתיים מעור כיכבו בקולקציה. כיאה לחום הקיץ-ציבעי הלבן, האפור הבהיר וצבע עור הקאמל הבטיחו לא לקלוט יותר מידיי חום ונוחות מירבית לשורדים. אביזרים שמו מספר שרשראות עור "שנטיפיות" עם טליוני מתכת, סנדלים וכפקפים השלימו את המראה החופשי. משקפי טייסים עם רפידות עור בצדדים להגנה מפני שמש קופחת גם הם הופיעו בקולקציה. אה, והיו גם טוניקות חצי שקופות עם צוארון...הקשר לVERSACEהאיאלקי מקרי בהחלט. אולי זה הversace הישראלי?

קיץ על האי אצל VERSACE spring 2010



את הגבר של D&G אפשר לתאר כמצ'ו איטלקי, קאובוי אמריקאי מודרני מהמערב הפרוע או סתם בחור מעודכן אופנתית שהגיע במכונת זמן מלפני 5 שנים. ג'ינסים משופשפים או בלויים עם חורים, מגפי בוקרים גיזעיות (הפעם בלי השפיץ), חולצות משבצות או טישרטס היו פרטי המפתח בקולקציה שהציע הצמד האיטלקי לקיץ 2010. חליפות חקי, וסטים שחורים צמודים עם פסי סיכה ומכנסי עור לא השאירו ספקות לגבי מקור ההשראה העונה. הניטים על ג'קטים וחולצות ג'ינס הוסיפו ניחוחות וולגרים ומגפי עור רחבים שנראו מגושמים למדיי היו בזבוז של עור טוב ועבודה איטלקית.


D&G spring 2010 קאוי בוי- אוי אוי אוי...


ב Gucci, מאז עזה טום פורד את גוצ'י, נראה שבית האופנה רק הולך מדחי לדחי ומדרדר. פרידה ג'יאניני, שהחלה כמעצבת תיקים עבור המותג ומופקדת על ההנהלה האומנותית מזה מס' עונות- והתוצאות עגומות. גם לנשים- אך יותר מזה לגברים.
את הקולקציה האחרונה שלה לאופנת ה"גברים קיץ 2010" היא הציגה במילאנו בשבוע שעבר. "ברזיל" הייתה ההשראה מאחורי הקולקציה, אבל פסטיבל-ממש לא היה שם: "ספורט- אלגנט" הוא הביטוי הנדוש ביותר שהומצא בארץ, וכיום הוא שגור היטב בפיהן של הגברות "דה-לה-גן העיר", אין מונח טוב יותר ממנו כדי לתאר את הקולקציה הזו. חליפות לבנות, נעלי מוקסינים לבנות, מעילי אופנוענים בלבן או שחור וחליפות סאטן מבריקות בכחול כהה שנראו כאילו היו קטנות על הדוגמנים. היו גם וסטים עם רוכסנים גסים, מכנסי גלישה מניילון וסנדלים שנראו כשל ילדים. אפילו הדיבורים של המעצבת מאחורי הקלעים על עורות קרוקודיל שעברו עיבוד עם גומי כדי לשוות להם ספורטיביות ואווירודינמיקה או על ז'קטים שבביתנתם שולבו רשתות ניילון כדי להעניק להם מבנה- לא הצליחו להוסיף אפילו שביב של יוקרתיות לקולקציה. הדיבורים על פיתוחי בדים היי-טקיים, פשוט לא עמדו במבחן המציאות. התוצאה הייתה ספורטיבית וניאנדרטלית המתאימה יותר לכותרת Made in Ramalla ולא Made in Italy.


מוקדש ל crazygal: אופנת גברים כמו שאפילו בארץ לא עושים...Gucci spring 2010

6 תגובות:

לובה אמר/ה...

אצל D&G-בעיניי שני הסטים השמאליים מלמעלה היו מוצלחים יחסית וגם הסט הימני מלמטה והסט השמאלי מלמטה. אם נתעלם כמובן מהג'ינס הקרוע, אני ממש לא מעריצה שלו.
מעניין מה הולך בקולקציית הקרוז של ג'וצי, אני בטוחה שאצלהם העיצובים קצת פחות מבישים.
ולגבי וורסצ'ה- אתה צודק, זה לא שווה התייחסות בכלל.

k o b i אמר/ה...

לגמרי אכזבה...

בכלל נושא הקאוי בוי הוא כל כך נדוש וחרוש... כבר הפך להיות בו משהו באנלי וחסר חידוש...

ומורסצ'ה אף פעם לא ציפיתי ... היא כרגיל משעממת

the eye אמר/ה...

Crazygal, המיוחד בישבילך: גם בגוצ'י העניינים לא יותר מזהירים.

קובי- מילים כדורבנות :-)

לובה אמר/ה...

תודה על ההקדשה! איזו אכזבה
גוצ'י בד"כ עושים עבודה מעולה במחלקה של הגברים והסטייליסט שלהם נהדר, מה זה הדבר הזה? החליפה הקיצונית משמאל נראית פשוט נורא.
חבל חבל חבל.

the eye אמר/ה...

אם לא הית מבקשת, לא היתי מתיחס לקולקציה שלהם בכלל. פרידה גיאניני לא מועילה לבית האופנה הזה בכלום! מתי קיצוצים?

לובה אמר/ה...

ראשים צריכים להיערף! מטאפורית לפחות. אני מתגעגעת לימים היפים בגוצ'י.