יום שני, 28 בספטמבר 2009

Is Donatella Versace making it work or designing cloth for the "working girl"?

מבט חטוף וראשוני בקולקציה של דונטלה ורסצ'ה, עורר בי התרגשות רבה: הייתה תחושה שג'יאני קם לתחייה. צבעי הפסטל ועיטורי הברוק שעל שמלות המיני הצמודות והקצרות מבד הלייקרה הזכירו נשכחות. בקולקציה היה ניסיון להפיח רוח חיים מחודשת ב"נערת ורסצ'ה" הנובורישית, הכוחנית, הסקסית, מלאת הביטחון. בעונות האחרונות הייתה הרגשה שמאותה נערה בדיוק- מנסה דונטלה לברוח. שמלות מיני קצרצרות, חצאיות פרספקס שקופות, נעלי עקב גבוהות עם תוספת פלטפורמה, תיקים מעור נחש הפיתון בצבעי פסטל ושמלות ערב משיפון נשפך ונגיעות של קריסטלים וכסף.
בחלק מהשמלות בלט סגנון "הטכנו"- שהתגבש באמצעות הדפסים גרפים וגיאומטריים, פרספקס שקוף ושרשראות כסף מתכתי שהצטופפו לכדי מרבד אטום שהרכיבו חלק מהפנלים בבגדים וגם ניטים.
"אליס בארץ הפלאות" זכתה גם היא לאזכור בקולקציה דרך אלמנטים סמליים כמו הקלפים ושעוני כיס שהודפסו על הבדים ושולבו בין עיטורי הברוק האיקוניים של ורסצ'ה כמו גם צבעי הפסטל המתקתקים שאפינו את הקולקציה.
שמלות הערב היוקרתיות של ורסצ'ה היו מרשימות כבכל עונה, ובטח יזכו כמה מהכוכבות ההוליוודיות למקום בטוח ברשימת המתלבשות הטובות על השטיח האדום בעונת הטקסים שבפתח. אחת מהשמלות כבר נלבשה לטקס האמי 2009 ע"י כוכבת Mad Man"" וזיכתה אותה אצלי בתואר המתלבשת הטובה ביותר (שמלה זו לא הופיעה בתצוגה, אך אלמנט המשולשים ומשחקי השקיפות שהיו אלמנטים בולטים בשמלה, כן הופיעו).
האיפור הפעם היה שונה במקצת: לא אותן העיניים בגוונים המעושנים עם איילינר וזוויות חדות, אלא צלליות בגוונים פסטלים סגלגלים, שפתון ניטרלי וגלוס.
מבט שני היה נראה שהבגדים היו יכולים להיות בחירתה הראשונה והטבעית של כל "נערה עובדת"- עקבי טראנסג'נדרים ושמלות עם קו תפר המגיע 2 סמ' מהמפשעה, חצאיות מיקרומיני, מחשופים עמוקים בשמלות הערב או דגמים צמודים המבליטים את "הנחסים". יתכן שהקולקציה, הצבעים והמראה הסופי של הדוגמניות יזכיר לחלקכם בובת "ברבי", אך אין מדובר כאן בבובה תמימה, אלא כזו המודעת למיניותה, אסרטיבית וקריזמטית.
בפינלה, עמדו הדוגמניות על גרם המדרגות, כשם שהיו עומדות בתקופתו של ג'יאני על מדרגות אולם התצוגות של הריץ' בפריס, בו נהג המעצב המנוח להציג את הקולקציה שלו מדי שנה. דונטלי היתה גם בין במעצבים שעיצבו בקבוקים עבור חברת "קוקקולה לייט". ניכר שהעיצוב של דונטלה באמת עוצב ברוח הקולקציה.

4 תגובות:

נעלולה אמר/ה...

אילו היה לי תקציב אינסופי וכרטיס פתוח בחברת תעופה, הייתי נועלת את עקבי הטרנסג'נדר בלי להתבלבל :) מהמם, מהמם. הברביות זה כבר משהו אחר לגמרי.

the eye אמר/ה...

אני שמח שאהבת.
למה את מתכוונת עם הברביות?

Tal אמר/ה...

זו נגיד תצוגה שהיה לי מאוד קשה לסקר. אני שנאת את הבגדים האלו. הם נראים לי זולים ופרחיים. אפילו קצת אלנבי.
אולי בגלל שאתה גבר קל לך להסתכל על זה בלי להתחשב בטעם אישי...
בכל מקרה כל הכבוד.

the eye אמר/ה...

יכול להיות שאת צודקת..ותודה?