יום שני, 27 באפריל 2009

משהו קורה בגיזרת המיכנסיים הגברית.

עד שהתרגלנו למכנסי הסקיני הצמודים, נראה שאפשר כעט להתחיל להיפרד מהם (אני זוכר איך לפני שלוש שנים, כשהטרנד הזה עוד בקושי היה באופק, (לפחות בארץ) קניתי את מכנסי הסקיני ג'ינס הראשונים שלי. זה היה בזארה . נשים. כמובןJ).
פה ושם כבר ניתן להבחין בגזרת מכנסים חדשה שמגדירה צללית מראה חדש.




זה דיי התחיל לפני שנה, בקולקצית הגברים של Junya Watanabe לחורף 2008-2009. על המסלול צעדו גברים לבושי מכנסי חקי רחבים (יותר או פחות, בערך כמו מכנסי דוקרס), בגזרה גבוה (אך לא מידיי), מקופלים בקצה מעל לגובה הקרסול וחושפים גרביים ציבעוניות. היתה גם וורסיה מג'ינס. הנעלים שהשלימו את המראה היו נעלי אוקספורד קלאסיות. אותו רעיון הופיע גם ב"לנוון" באותה העונה, אך בוריאציה נטולת הגרביים, שחושפת את הקרסול. כאילו בהשראת המראה של המעצב הראשי של החברה, אלבר אלבז, והאופן בו לובש את מכנסיו המראה המתקבל רווי שיק וסיגנון.
ומאז, הלוק הזה, ומכנסים הללו בפרט, צצים תחת כל עץ רענן. השמועה על המראה החדש ירדה מהמסלול, והפכה להיות נחלת ההולכים והשבים גם מאחורי הקלעים בתצוגות האופנה, עורכים, קנינים ומעצבים, כולם מציתים ומיישמים את צו האופנה. וברגע שהם נתפסו בקטע, אתם יכולים להיות בטוחים, שגם אנכנו נלך כך. ועד שיש מראה מוצלח כל כך באופנת הגברים, גם הנשים, שסירבו להישאר בצד, העתיקו אותו לעצמן, ולא ניתן היה להתעלם מהאופן בו הן אימצו אותו בחום רב. לקיץ הקרוב וגם לחורף הבא, מעצבים רבים כבר הציגו דגמים שימכרו בחנויות לקהל הרחב מעבר לים. (כמובן שהמקורבים בתעשיה , המהויםמ את "הסנוניות" לעומד לבוא, זכו ללבוש אותם לפני כולם).
וכעט, לפינה הישראלית: בחנות "Maison Rouge" של אלה איזנברג ברחוב פרישמן, ניתן למצוא אופציה באותו הסיגנון. המחיר גם הוא עם ניחוח של חו"ל...

8 תגובות:

Olivia אמר/ה...

אני לא רוצה להישמע כמו ישראלית טובה, אבל המכנסיים האלו לא ייכנסו לארונן של בנות ישראל.
הבנות עם האגן והגובה-לא-מי-יודע-מה שלנו פשוט לא מתאימות לזה..

the eye אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
the eye אמר/ה...

יכול להיות שאת צודקת...אבל, כמו כל דבר חדש, בהתחלה קשה לקבל אותו, אח"כ מתרגלים.בכל אופן, אל תשכחי שגם מכנסי הדיגים הרחבים, שמשאירים המון עודף בד בין הרגליים לא מתאימים לאגן כזה, ועדיין, בנות ישראל הולכות ועוד ילכו איתם. גם מותן נמוכה עושה רגלים קצרות, אבל גם זה לא הפריע לגזרה הנמוכה לתפוס בארץ כמו אש בשדה קוצים.
אני לא מסיונר, אני לא מעוניין להכתיב אופנה, רק מנסה להעשיר ולהראות אופזיה להופעה ויזואלית אחרת ומשחק מעניין עם גזרות ופרופורציות חדשות.
ובכל אופן, במרכז הפוסט עומדים הפעם הגברים. :).

ILook אמר/ה...

גם אני שומע על האיומים האלה, אבל אני קצת בהכחשות..אני עובר על התמונות ואין אף אחת שהייתי רוצה ממנה את המכנסיים.

the eye אמר/ה...

ILook, אתה רוצה לומר לי שלא אהבתה את התצוגה של ווטנאבה לקיץ הזה ולחורף שעבר? אני פשוט התמוגגתי...
אבל אולי בחלק מהמקרים זה טעם נרכש..ואולי לא.

ILook אמר/ה...

את התצוגה הקודמת - שהיתה יותר פיטד ונקייה אהבתי, אבל לא את האחרונה. אני מבין את הקונספט, הוא פשוט לא כ"כ לטעמי

the eye אמר/ה...

אני מצטער, ומקווה שלא הברחתי אותך מלחזור ולקרוא בבלוג שלי...
אין לי כוונה להיות מיסיונר :)

ILook אמר/ה...

להיפך, להיפך