יום שישי, 17 באפריל 2009

"אל תנסו את זה בבית", טוב אולי כן!

אפור ובז תמיד נראו עלי כמו פיז'מה. כל בגד אפור שהייתי שם לגופי, היה מעניק לי מראה של מישהו שהרגע קם מהמיטה לצחצח שיניים: חסר גזרה, חסר מתאר או ייחוד וסתמי. עם הזמן והניסיונות הכושלים למדתי לקבל זאת.
בשנה שעברה עם הפיכתו של האפור לצבע בסיס בכל מלתחה (כמעט כמו השחור), החלטתי לשקול שנית את ההשגות שלי לגבי צבע זה ולנסות להסיר מעליו את החרם. ואכן הבחנתי שיש גוונים של אפור שיכולים להראות טוב גם עליי, בעיקר הכהים יותר, כיוון שנותנים יותר עומק וצורה לצללית הגוף. ממש גיליתי גוון חדש.
השלב הבא היה בעיית השילובים. עם מה לובשים אפור? טוב, תמיד אפשר ללכת על בטוח, ולצרף חולצת כותנה מכופתרת בצבע לבן לאפודת צמר אפורה או שריג אפור עדין עם מכנסים שחורים או ג'ינס כחול כהה.
אבל משהוא בתמונות מתצוגות האופנה לקיץ הזה, כמו גם תצלומים של "ההולכים ברחובות" ומאחורי הקלעים או בשורות הראשונות של שבועות האופנה בפאריז וילאנו משך אותי עוד יותר. היו שם מגוון אפשרויות לשילובי צבעים פחות בנלים. (באמת, אפור עם שחור ולבן, כמה כבר אפשר לטעות בשילוב צבע עם הצבעים שיוצרים אותו).
מצאתי פלטה עדינה, רגועה ושלווה יותר לשילובים עם אפור: בזים, חקי, אוף וויט חומים דהויים ואפילו אפורים בהירים שנראים טוב. ההרגשה שיוצרת ההתאמה בין האפור לגוונים ניטרליים היא נונשלנטית, טבעית ונינוחה, כמו תמונה של שלג בסהרה...או סופת חולות האמצע חורף קר. לדעתי אפשר להמשיך עם הפלטה הזו גם לקיץ.
מי שזה משעמם או רגוע לו מידי, יכול לנסות להוסיף נעל או תיק בצבע עז יותר כמו כחול אלקטרי, ירוק בוהק או פוקסיה.

אין תגובות: