יום שישי, 24 באפריל 2009

מי אמר שעיצוב ישראלי אינו יכול להיות איכותי???

במסגרת חגיגות ה100 של ת"א, יזמה חברת "קרינולינה" בשיתוף מנהלת המאה ועיריית תל אביב פרוייקט עיצובי ובחרה 100 מעצבים שעיצב פריט לכבוד העיר ת"א.
השבוע, באתר וואלה, הוצגה אחת העבודות. מדובר בסט תכשיטים שעיצבה טל פרנקל אלרואי (42), דוקטור לספרות עברית שבמשך שנים רבות היתה מרצה במחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן גוריון. ליצירתה היא קוראת "קפה פנינה": מדובר בסט שכולל טבעת כסף ועליה ספל מיניטורי ובתוכו שקועה פנינה סינית מתורבתת ושרשרת פנינים ובמרכזה שני ספלים כדוגמת הספל בטבעת.

""קפה פנינה" הוא מחווה לגברות העיר תל אביב, שהגיעו ארצה מאירופה כצעירות, בעלייה החמישית ב-1939 ובעקבותיה." כך מסבירה אזולאי את העומד מאחורי התכשיטים שעיצבה. "הן (הגברות הצעירות) היוו את בסיס החברה הבורגנית בתל אביב, עיצבו את תרבות בתי הקפה שלה כצעירות מודרניות ותוססות, בסוף שנות ה-30 ובשנות ה-40, וכ"דודות פולניות" בעשורים המאוחרים יותר."
הקונספט העומד מאחורי הפריטים מצא חן בעני מאוד. בתי הקפה והגבירות הצעירות של פעם הן שהפכו עם הימים להיות הגבירות המבוגרות היושבות כיום בבתי הקפה השכונתיים. הן הפכו למזוהות עם בתי קפה שנהיו בזכותן למוסדות: קפה "כסית" האגדי, "אקסודוס", "קפה תמר" שעושה חיל עד היום,"אצל יהודית", שניפתרה לא מזמן ועוד... האמירה שמאחורי התכשיטים, הנוסטלגיה והרלוונטיות של הנושא, הביאו ליצירת פריטים סוריאליסטיים.שילוב האלגנטיות של הפנינים והקריצה ההומוריסטית של הספלים הולידו פריט יחודי במינו. הרקע של אזולאי כד"ר לספרות הוא כנראה שתם ליצירה הפיוטית והקונספטואלית הזו.
בכתבה גם מספרת המעצבת על הרקע שלה והקשר שלה עם העיר. ואכן, נראה שבחיבתה לעיר אין כל צל של צביעות- יש בדבריה מעין כבוד לעיר העיברית הראשונה ולמאפייניה. זה מוכיח שזהות ואמירה מגובשת, קשר אישי לנושא וקונספט ברור, בנוסף ליצירתיות וכישרון אומנותי- הם המתכון הבטוח ליצירה מוצלחת.
תענוג ליראות יצירה ישראלית בסטנדרטים כאלה!
לכתבה המקורית:http://fashion.walla.co.il/?w=//1472821

אין תגובות: