יום שני, 29 בדצמבר 2008

התערוכה החדשה של דיור בביג'ין.

אחרי הרעש העצום שעשתה התערוכה הניידת של שאנל, המבנה הנייד שעוצב ע" זאה חדיד, יצירות האומנות בהשראת תיק המעוינים "שאנל 2.55 " וההמולה של סגירת התערוכה לפני הגעתה למוסקוה, לונדון ופאריס בגלל המיתון (התערוכה הספיקה להיות מוצגת רק בטוקיו ביזין וניו יורק).
עכשיו זה תורו של בית האופנה הלא פחות איקוני: dior.
הדעיון דומה, הפעם 20 יוצרים ואמנים סינים שיצרו וציגו מיצגי אומנות בהשראת בית האופנה במוזאון "Ullens Centre for Contemporary Art in Beijing" שבביג'ין.
בין המיצבים ניצן למצוא תיק מדגם "Lady Dior" עשוי נורות פלורסנט מאורכות המתנשא לגובה 7 מטרים, דגם ענק של הסטודיו של דיור מפורצלן, פורטרט של המעצב העכשבי לבית כריסטיאן דיור, ג'ון גליאנו, עשוי מהצרוף AK-47, כינויו של גליאנו. בתערוכה משולבים גם בגדים ובעיקר שמלות שעוצבו ע"י כריסטיאן דיור וגם ע"י גליאנו, תכשיטים שמעצבת Victoire de Castellane עבןר המותג, ובגדי הגברים של Kris Van Assch לדיור הום
זו עוד דוגמה לצורה שבה הקפיטליזם ותעשיית האופנה מנצלת את האומנות ותמימותם של יוצרים כדי לזכות לפרסום, לשמור על קשר עם הלקוחות ולשמר תודעה ציבורית תוך קידום מחירות. ואולי זה האומנים שרוכבים על השם האיקוני של בית האונה שבטח ימשוך מבקרים ויביא לחשיפתם לקהלים רחבים יותר.
אין ספק, יד רוחצת יד. האם יש בזה משהו פסול? אני לא חושב. דברים יפים נועדו כדי שיהנו מהם ולא כדי שינתחו אותם בדיונים סוציאליים- פילוסופיים, גם מאומנות וגם הבגדים.
מה אתם חושבים?
התערוכה מוצגת הנובמבר עד 15 בספטמבר.

אין תגובות: