יום שני, 8 בדצמבר 2008

ביס בולנטינו, לק לדיור...

שעת תה המנחה המסורתית הנהוגה באנגליה היא מנהג מקסים בעניי. זה די נחמד לעצור באמצע יום קדחתני, וללגום כוס תה ארל גריי עם חלב (בתפזורת כמובן, אף פעם לא משקית). הבריטים מתיחסים למנהג זה ברצינות רבה, יש אפילו חוקים שחיבים לצייט להם בנושא: ראשית, יש למזוג את החלב, כיוון שבעבר הפורצלן היה כל כך דק ועדין שהיו חייבים להוריד את הטמפרטורות לפני מזיגת התה הרותח שדי שהכוס לא תתנפץ. את התה שותים בליווי כריחי מלפפונים מלחם לבן המרוח בחמאה, הנחתחים למשולשים לאחר שמסירים את קרום הלחם. בנוסף ילוו את התה גם "סקונס" (לחמניות עם צימוקים, שנקרצות ע"י קורץ מיוחד) עם חמאה וריבה, ופרות' קייק (שאותה אנו הישראלים מכנים אינגליש קייק) לצד קצפת.
אך כמו כל, מדי פעם חיבים להחיות אותו מחדש כדי שימשיך להתקיים. לונדון מוצפת "בבתי תה" אופנתיים, שבהם ניתן לעצור ולחגוג את המסורת העתיקה הזו. הם נמצאים לרוב בבבתי המלון היוקרתיים בעיר. כך לדוגמה המלון " The Berkeley" מציע תה מנחה לחובבי האופנה. בית המלון מגיש תה מנחה שאותו הם מכנים " "Prêt-à-Portea בהשראת הנושאים, הצבעים והמגמות שבעולם האופנה. התפרית משתנה כל חצי שנה בהתאם לתקוגות האופנה והקולקציות של המעצבים הגדולים, ועוקב אחר השינוים באופנה. תמיד תמצאו שם עוגיות ועוגות בצורת דגמים שהופיעו על המסלולים הכי נחשבים (שמלות ואביזרים), והכל יוגש בכלים שעוצבו גם הם ע"י מעצב על. כעט המלון מציע קולקציה בהשראת אופנת סתיו חורף 2009\2008. העונה הזו תה המנחה יכלול עיצובים של דיור, ג'ימי צ'ו, ולנטינו, ג'מסטיסטה ולי ואלקסנדר מקווין. עלות התאנוג: 35 ליש"ט, שזה כ200 שקל. (תה הוט קוטור).
(בתמונה העליונה:"Smythson “Maze Bag, עשוי מעוגת בננה בעיתור אבזם זהב. קרם ברולה מדמדמניות מעותר בפטל טרי ועקב אדום של Giambattista Valli, עוגית עקב סטילטו גבוה של Jimmy Choo. בתמונה עם הספל:המעיל האדום של ולנטינו, עשוי בשוקולד ומאובזר בכפתורי זהב).
(רק כדי להמחיש מה כולל התענוג).
אני לא יודע מה איתכם, לדעתי זו נראה חוויה אלגנטית וחד פעמית, שדיי שווה את ההשקעה. ממש להזיל ריר, לא?

3 תגובות:

boiler אמר/ה...

זה ממש מקסים ובהחלט חוויה חד פעמית..

אבל קצת יקר עבור עוגיה ושלוק של תה לא?

the eye אמר/ה...

המחיר כולל הרבה יותר מעוגיה. יש תפריט קינוחים שלם שמוגש עבור מחיר קבוע.
תוכלו להתרשם מכך באתר המלון:
http://www.the-berkeley.co.uk/page.aspx?id=504
ויש גם משלוחים!

sefi אמר/ה...

וואו, זה באמת מגניב. אני מתה לזלול את העקב הצהוב.
אחלה בלוג, ממש נהנתי.