יום שבת, 11 בספטמבר 2010

יופי טופי

דריה וורבוי בוודאי תקבל מקום של כבוד בפנתיאון הנשים היפות בתבל. הדוגמנית ילידת קרקוב, מהמוצא אוקראיני (שגדחה אומנם בקנדה) כובשת את המסלולים כבר כמעט 10 שנים. התקופה בה פרצה, הייתה תקופה דיי מוצלחת שהצמיחה מספר דוגמניות מובילות בניהן קארן אלסון הבריטית ואליס קומבז הבלגית ומאוחר יותר את גמה וורד ולילי קול. אולם השתיים האחרונות לא זכו באיכויות שבהן התברכה וורבוי, או במה שאנשי ה"שואוביז" אוהבים לכנות "Factor X " (ואין מדובר כאן בגורם סיכון לסינדרום המטבולי, "סינדרום X", או בפקטור המשמעותי במסלול הקרישה החלבונית). וורבוי ניחנה באישיות מקסימה, מזג נעים שמתווספים ליופי הקורן והעצמתי שלה. היא תמיד נראתה לי כשריד לדוגמניות העבר, "האמזונות": בעלת יופי טהור, נקי, גולמי שכזה, דהכל על טהרת "המראה בריא". היא מעולם לא נראתה רזה מידיי או עייפה מידיי, תמיד נשמעת אינטליגנטית, מלאת ביטחון ושלמות עצמית, אבל לא מהסוג המרתיע. בעידן שבו דוגמנית כבר לא יכולה להרשות לעצמה התקפי טמפר-טנטרום מאחורי הקלעים (AKA נעמי קמפבל) ,דריה היא כנראה כליל השלמות החיצונית ויש סיכוי טוב שגם הפנימית.
(טרי ריצרדסון לווג פריז, סטיילינג: עמנואל אלט)

אבל לא ההפקות האחרונות של דריה בווג פאריז ולא הפרסומת שלה לH&M גרמו לי סוף סוף לפתוח את הלפטופ ולהתחיל להקליד את "שיר ההלל לדוגמנות". היה זה "סרטון המניפסטו" של YSL, שהצליח לספק תירוץ מספיק טוב לחלוק את הרהורי לגבי יופיה מעל פלטפורמה זו. המפניפטו הוא רק תוספת למודעות הפרסומת המעולות של החברה, בכיכובם של ורבוי והבגדים שעיצב סטפנו פילטי בהשראת הסבנטיז והארכיונים של סאן לורן מאותה התקופה. גרם המדרגות האירופאי בסגנון רוקוקו נאוקלאסי מהווה תפאורה מושלמת לדוגמנית המהפנטת שיורדת בסלואומואושן בעודנו, הצופים, אחוזים בציפיה והתנשפות. כשכל תנועה או קמט מעודן בפניה מגבירים את הסקרנות והשקיקה לקלואוסאפ הנכסף.

(ורבוי "חוזרת לשורשים" בתצוגת הקייץ 2004, רוברטו קואלי, עמנואל אונגרו, וכמו פרח באגרטל יפיפה שוב אצל קואלי)


אולם כל היופי המרתק הזה, המסתוריות והשלווה התהומית שהיא משדרת יתפוגגו יום אחד כאילו לא היו. אז, במידה ותסרב לוותר על יופיה שהיה אחד ממקורות הכוח (והפרנסה שלה) ותצא למירוץ אחר הנעורים הנצחיים, יתפוגג כל הקסם הנונשלאנטי של וורבוי (בדומה מדונה, שאיבדה כל טיפת כבוד יחד עם שכבת תת העור המקורית בפניה לאחר שהוחלפה בבוטוקס או חומצה היאלורונית. על פניה של האם (גם M), שחצתה את גיל החמישים, לא נותרו מספיק תאים בגודל טבעי כדי לבצע מתיחה נוספת...). ונכון שכיום כבר לא מזדקנים כמו בעבר, והאימהות שלנו לא נראות כמו ההאימהות שלהן כשהיו בגילן, הכל המובן הודות לשינוי באיכות החיים, התזונה, התברואה, המצב הכלכלי- אבל גם את המעט הזה מהתהליך הטבעי מכתיב לנו הטבע, אנחנו מסרבים לקבל.

כעט, נבצע גלישה אסוציאטיבית (קלה) ונעבור ליפיפייה אחרת, הפעם מקומית: ירדנה ארזי. ארזי הייתה דוגמה נוספת לשלמות שבתווי פנים. התמונות שלה מימי להקת הנחל ושוקולד מנטה מסטיק מפיצות כל כך הרבה יופי מסנוור עד שקשה להישיר אליהן מבט. לכן עולה השאלה: "איך יתכן שיופי כל כך מושלם יכול להעלם מהיעלם יום אחד כאילו לא היה"? ואם כך, היכן הצדק בעולם זה בו אנו חיים? מדוע התברך אדם בכל הטוב שבתבל רק כדי שילקח ממנו באחד הימים? ואיך ניתן לגדל ילדים לעולם שבו "יום אחד כל זה כבל לא יהיה שלך" וכולנו נבול כמו צמח שהיה צמא לטיפת מים נקיים במשך רוב ימות חיו. אם המחשבה על ניתוחים פלסטיים עברה בראשכם, אז בהצלחה! אני, טרם זכיתי לראות מתיחת פנים אחת מוצלחת או הזרקה שגרמה למראה טבעי ומי שמתעקש לשים את עצמו מתחת לסכין המנתחים, צריך לדעת שהוא מפקיד את הנכס היקר לו בידי נגרים! (מתוך היכרות אישית-מקצועית).

כך, פוסט שהתחיל באופטימיות של "יופי טופי דביק" נגמר בתוגה נוגה. כמו בחיים. ולמה זה צריך להיות הפוסט לקראת השנה החדשה? עדיין לא מצאתי את התשובה.
שנה טובה!

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בתור התחלה, בא לי את כל מה שהיא לובשת שם.
ובקשר לדהיית היופי עם השנים - אני לא בטוחה שזה קורה לכולן. על הנעורים אי אפשר לשמור לנצח, אבל יופי אמיתי נשאר גם על פנים מבוגרות ואפילו זקנות. הדוגמה שקופצת מייד לראש היא ג'ולי כריסטי. קתרין דנב גם. וסופיה לורן! ובטוח שהרשימה עוד ארוכה..

the eye אמר/ה...

אנונימי,
אני נוטה לחלוק ליך!
קת'רין דנוב נראת מאוד נפוחה (קושינואידית כזו, כאילו היא מקבלת סטרואידים), סופיה לון שרפה לעצמה את כל העור מרוב שיזוף ושני גושי הסיליקון שיש לה בקדמת החזה אולי יתאימו לפמלה אנדרסון אבל ממש לא לאישה בת 86!!!
שלא נדבר על זה שקו השיער שלה השתנה כבר 20 פעמים מרוב מתיחות פנים כמו שעשתה ג'ולי קריסטי עד שעברה לבוטוקס.
ומי שמחליטה שלא להכנס למרוץ להשבת הנעורים, כמו בריז'ית בורדו, נראית כמו זקנה סהרורית שדואגת לחתולים בשכונה.

Lilya אמר/ה...

הסרטון הורס. תודה ששיתפת. דריה היא אחת הדוגמניות האהובות עליי, בדיוק בגלל המעלות שציינת כאן. ואם כבר מדברים על להזדקן בטוב טעם אז השם הראשון שעולה לי לראש זאת דיאן פון פירסטנברג, שאומנם נראית מבוגרת אך נושאת את התואר הזה בכבוד - ולא עם כמות היסטרית של ניתוחים פלסטיים ומראה מלאכותי ומתאמץ. למרות הקמטים שלה היא עדיין נראית מאוד קלאסית.

the eye אמר/ה...

ליליה,
אני מסכים איתך. העובדה שהיא ממשיכה להיות כל כך מרשימה גם ב"גיל הפרישה" נובעת מהביטחון העצמי, האצילות והנוכחות שהיא משדרת. בדיוק מאותה הסיבה, גם אנשים שאין להם תווי פנים סופר סימטריים או מימדי גוף אידאליים יכולים לבלוט מתוך המון של אנשים.

Unknown אמר/ה...

אני חושבת שבחרת את הפוסט הזה לשנה החדשה כי אתה מרגיש שאתה מתבגר.
אני חושבת שזה אחד הפוסטים היפים שלך שקראתי ואני חושבת שתלך ותהיה מהמם יותר ויותר משנה לשנה :-)

ניתוח אף אמר/ה...

אישה בגילה שנראית כך - מדהים מה שמנתח פלסטי מסוגל לעשות!!!