יום שישי, 12 במרץ 2010

להיות רלוונטי

שבוע האופנה של פאריז נחתם ביום רביעי, אך בינתיים פרסמתי עליו רק פוסט אחד. כן, הימים הם ימים טרופים, והרבה זמן לא נשאר לי. יש לי מעיין פרה קונספציה, שיתכן והיא שגויה, כי על הבלוגר להיות עם היד על הדופק: לספק מיידע עדכני ודעה אישית עליו. אולי זה קשור לשאר הדברים שאני עוסק בהם כעט. להתחדש, להתפתח, לעניין וכו' הן נקודות החשובות לכל כותב. אך בשבועות האחרונים, במרוץ לספק את אלה, הפסדתי את העיקר: ההנאה שבכתיבה, העומק, הדעה האישית, הקשר עם הקורא (וגם כמה קוראים על הדרך). תודה לאל שהתצוגות נגמרו וכעט אינני מרגיש מחויבות לכתוב עליהן בהקדם האפשרי (שנייה אחרי שקרו ולהביע עמדה מוצקה). כעט, אפשר יהיה להתמסר לאופנה ורגש ולא לאנליטיקה של חזיונות ויזואליים.
עולם האופנה בישראל מנסה גם הוא ליישר קו עם העולם, ואולי אפילו להתחכם, לחדש, להביא משהו אחר שמעניין את הקהל הרחב, לאו דווקא זה האופנתי. אך בישראל כמו בישראל, מהרבה כוונות טובות יוצא.. קומפוט .

תצוגת האופנה של דפנה לוינסון, HDL, לקיץ הקרוב נערכה ביום שני בסימן המלחמה בתאונות הדרכים ובשיתוף עם עמותת "אור ירוק". הדוגמניות לבושות בפריטי מהקולקציה, צעדו על מעבר החצייה של רחוב הארבעה בתל אביב, שנחסם כמובן לתנועה. ביום שרב (בתחילת מרץ!), כיסאות המוזמנים הוצבו על הכביש לוהט שנחסם ע"י טנדר מדגם "רנו" ועליו הודבק פלקט של קולקציית החורף הקודמת. ייתכן שהסיבה לכך הייתה ש"רנו" היא נותנת החסות ואולי זו סתם עבודה מרושלת של ההפקה, אבל במקום לראות ברקע את התנועה הסואנת של רחוב קרליבך, צפינו במכונית מגושמת ובפרסומת לקולקציה שאינה רלוונטית יותר. הפוסט הבא נכתב ביום שני, אך עדיין לא פרסמתי אותו. עם ירודת הלחץ של "להיות רלוונטי", אני משחרר אותו כעט, ויש בו גם אמירה: לחסום רחוב באמצע היום, להצעיד דוגמניות באמצע רחוב תל אביבי ולהשמיע מוזיקה רועמת יכולה להיחשב כמפגע תעבורתי בפני עצמו.
הבגדים עצמם היו מרעננים, ועבודת הסטיילינג של אייל אזרזר הייתה ניכרת והוסיפה חן רב לתצוגה. חולצות ושמלות פסים צמודות עם כתף אחת קיבלו טוויסט שובב בעזרת פרחים מאותו הבד שנתפרו לבגדים. פרחי הפלסטיק הצבעוניים בשערן של הדוגמניות הוסיפו ניחוח דרום אמריקאי ושובב ואוזנו ע"י משקפיים עבי מסגרת. מעיל קיצי אפור מבד שנשפך כוילון נלבש עם מכנסי "ג'ינס אסיד", שמלות פרחוניות קלילות שמלות כיווצים אופנתיות או חלקות ואווריריות שהגיעו עד הרצפה יצרו מלתחה מגוונת ואופנתית. חצאיות גבוהות באורך ברך שנלבשו עם חולצות צמודות בהדפסי פרחים או פסים שיצרו את מראה "המזכירה הסקסית" הנדוש מעט אך מלא השיק.
שמלות הכלה בלבן שילבו תחרות עדינות ובדים שקופים עליהם נרקמו עיטורים שונים. שמלות לבנות עם כתפיים תפוחות בסגנון שנות ה80', מלמלות וולנים הוסיפו לקולקציה אקלקטיות מרעננת. עבודת הסטייליג בתצוגה היא זו שהפכה אותה מבינונית לטובה. פריטים שהיו יכולים להראות משעממים ובנאלים על הקולב קיבלו נפח מסקרן ואטרקטיבי על הדוגמניות בניצוחו של אזרזר.

3 תגובות:

sefi אמר/ה...

למרות הביקורת העצמית שלך, אני חושבת שאתה מאוד רלוונטי. אל תהיה בלחץ לספק את הקוראים שלך, פשוט תכתוב על מה שאתה רוצה. אני תמיד שמחה לבוא לקרוא ואין לי ציפיות למה יהיה כאן. אני תמיד מופתעת לטובה.

הקולקציה ניראת סדר, לא נפלתי וכל הקונספט הזה ניראה לי מאוד מוזר. לי, בכל מקרה, לא היה זמן להגיע.

היית חסר לי בפתיחה של השוודים. הם עוד יקבלו ממני על זה בעתיד.

the eye אמר/ה...

ספי, את צודקת כרגיל.
ובקשר לשוודים: תגידו "מו", כי אתם מוחרמים....לפחות פה (אפילו לא כתבתי פוסט משמיץ, בכוונה! כמו פולניה טובה).

נעלולה אמר/ה...

מצחיק, אתה ואני מותחים בדיוק את אותה ביקורת כנגד ההחלטה לסגור את הכביש (ובאותו יום, אפילו - גם אני כתבתי על הנושא בים שישי). ביקשתי מאור ירוק תגובה וגם קיבלתי - והיא משעשעת להפליא.