יום שישי, 10 ביולי 2009

קדחת בתא המדידה! "Fever in the Cabine"

מאמר מוסדר: בדיור כנראה התבלבלו, ובמקום להציג את קולקציית ההוט קוטור של בית האופנה לחורף 2010, הם העלו מין מישמש של פלשבקים ודגמים מעונות קודמות ומקולקציות קוטור קרוז או רדי טו וור מהעבר. אל תבינו אותי לא נכון, העיצובים מדהימים, מורכבים ומעניינים, אבל זה לא ה"קוטור" שאנו מכירים, בטח לא של ג'ון גליאנו! נראה שמשהוא התפספס פה, אולי הבעיה היא הציפיות הגבוהות והיחס בין רף העיצוב והעלות. יתכן והשילוב של ביגדי הלבניפם הוריד "מההוט" (העילית) שבקוטור. הייתי מצפה מגליאנו משהוא חדש מדי פעם. למחזר זה טוב כשזה נוגע לנירות.

ועכשיו לקולקציה:
דמינו לעצמכם את Monsieur Dior עומד במרכז הסטודיו שלו בחברתה של דוגמנית צרת מותניים, כאשר סרט מדידה וכריתסיכות בידו והוא מבצע את כל ההתאמות והמדידות לשמלתה בכבודו ובעצנו. תמונות משנות ה50' המתארות את הסיטואציה הנ"ל היו ההשראה מאחורי הקולקציה העונה שהוצגה ממש באותו הסטודיו בו עבד דיור ב- the Avenue Montaigne. ג'ון גליאנו כינה את הקולקצייה: ""‘cabine’ fever.חצאיות שנלבשו עם חזיות מעוצבות למשעי בגוון גוף, ז'קטים עם מחוחים וביריות או תחתוני תחרה פריזאים שחורים. אפילו שמלת הנשף הוורודה כללה שסע עמוק בחלקה התחתון מבעדו הציצו לבניה של הדוגמנית. השימוש בלבנים המחטבים ובמחוכים שימש את גליאנו בצורה דיי מתוחכמת כדי להדגיש את צורת "שעון החול" המאפיינת את עיצוביו האייקונים של דיור וה- "New Look" שהמציא. גליאנו יצר קונטרסט חד בין העדינות של חזיות בצבע הבז' או תחתוני התחרה השחורים לבין עיצובי הבגדים הכוחניים והגזרות החדות בצבעים אלקטריים. הקולקציה לא העבירה תחושה גסה או וולגרית, הזונות שאפינו קולקציות עבר של גליאנו- נשארו הפעם בבית. התצוגה נפתחה בז'קט "bar" אייקוני של דיור בצבע מגנטה עם עיטורי פרחים ואבנים יקרות, מהודק בחגורת מותן. מעיל סגול או שמלת קלוש מצמר בצבע כתום עם אימרה מעוטרת פרחים, לצד שמלות שיישבו הדוקות על הגוף בפוקסיה ואדום או הדפסי חיות. חצאיות פליסה קלילות, שמלות וז'קטים מבדי רשת מנוקדים וטול על גבי מחטבים או חזיות ומחוחים הוצגו גם הפעם- כהרגלו של גליאנו. ז'קט צהוב עם עיטורי פרחים לבנים בסגנון לואי ה14 מצא חן העני במיוחד, כמו גם שילוב של בד רשת מנוקד מעל דש של מקטורן אפור שהיה מהודק על מותנה של הדוגמנית בחגורת לק שחורה. ההלבשה התחתונה פלשה גם לעיצובי הנעליים- הרצועות עוצבו בהשראת הביריות וכתפיות של חזיות. שאפו, לסטפאן ג'ונס על הכובעים המדהימים! לא ציפיתי לפחות מזה.

גם כאן הורגש המצב הכלכלי הקשה: בית האופנה וויתר על האולמות המפוארים והתצוגות האקסטרווגנטיות הומות המוזמנים וסלבריטאים שהינו רגילים לקבל מדיור- הפעם הם הלכו על תצוגה צנועה ואינטימית יותר בסטודיו המעצב.Bernard Arnault , יושב ראש ומנכ"ל LVMH, החברה שבבעלותה בין היתר בית האופנה דיור, לא חשב לרגע לוותר על התצוגה, לדבריו, קולקציית הקוטור היא לב המותג, הקודקוד שבפירמידה, וממנה נגזרים שאר הקווים. הדוגמניות אולי לבשו לבנים, אך את הבמה קישטו סידורים מכ-4,000 ורדים.
מעניין מה יחשבו 120 הלקוחות הפוטנציאלים ("מחוג הקוטור") על הקולקציה. מנהלת דיור קוטור, הגברת Madame Catherine Riviere, הבטיחה שיהיה ניתן להשיג את הג'קטים עם חצאיות תואמות, את החצאיות עם ג'קטים תואמים ולבקש בטנה לדגמים השקופים.

6 תגובות:

Tal אמר/ה...

אויש, ממש רשה לי עם הקולקציה הזו שלו, אני חושבת שפסגת הקולקציה ומה שמחזיק אותה לצערי הם האביזרים.
הנעליים הגאוניות והכובעים הלא יאומנים של סטפאן ג'ונס. אין מה לומר, המעצב גאון.
טוב שהשארת מחוץ לפוסט שלך את השמלות "כלה" המזעזעות שיחד עם הסטיילינג של הדוגמניות נראו כמו סוג של כלות ערביות (גבות מחודדות?? תלתלול בתסרוקת??? גליאנו?? מה נסגר? רק שכחת את התוחם שפתיים...) ופחות כמו דוגמניות של הוט קוטור.
מקווה לראות דברים מארבלס בקולקציות שלו ושל דיור לשבוע האופנה כי הקוטור היה אכזבה.
חבל...
אגב המשפט "למחזר זה טוב כשזה נוגע לנירות" - מעולה!!

the eye אמר/ה...

האיפור והתסרוקות דיי מבחילות, אבל למדתי להתרגל לזה, אחרי הכל זה גליאנו...היו לו דברים יותר מזעזעים.
כלות ערביות עם פודל על הראש...
זה נראה שהוא עושה כי הוא חייב, כאילו אין לו מה לומר או לחדש יותר. מזל באמת שיש את סטפאן ג'ונס שעוזר לשמר את הרמה של כל הסיפור.
(תודה על המחמאה על המשפט...)

נתן אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
לובה אמר/ה...

(הגבתי בטעות בשם המשתמש של חבר שלי) לא להיבהל!:ניסיתי, גילגלתי את העמוד מעלה ומטה, באמת שניסיתי לתת סיכוי. זה פשוט לא זה.
כולם נופלים כגיבורים בקרב, אחד אחרי השני. (אני עדיין מזועזעת ממה שקורה במחלקת הגברים).
כנ"ל לגבי התגובות בשאר הפוסטים.
:\

k o b i אמר/ה...

אכזבה בסדר גודל !!
זה נראה כמו שאריות של דגמים מהקולקציות הקודמות של דיור , הדפס הזברה מקיץ 08 והורוד והכתום שוב כאן עם החריזה והאי סימטריות...

אני אומר - ראינו את זה כבר , תחנת את הדגמים ההלה , אין כאן שום דבר חדש ... עד שדיור לקח כמה צעדים קדימה ,הרים את עצמו ,הפתיע כל עונה בתצוגות וביעקר קוטור ,כרגע זה נראה שדיור הדרדר קומה מתחת.

ויש לי שאלה - מה היה קורה עם היו מדלגים על שבוע הקוטור השנה?!
תחסכו מעצמכם את הפאדיחות!!!

the eye אמר/ה...

קובי, אתה צודק, אבל עצוב לי להעלות אפשרויות של ביטול תצוגות הקוטור...
אפשר אולי להראות פחות דגמים או לוותר על תצוגת מסלול כדי לחסוך בעלויות ולהציג תערוכה. מה שבטוח הוא שאין תירוץ מספיק משכנע להתפשר על איכות העיצובים. קוטור זה קוטור, ויש לכך סיבה!