יום שישי, 22 במאי 2009

Chelsea Flower Show-מה לכובע ולפרחי גינה?

העם הבריטי ידוע בחיבתם לכובעים! כולנו כבר שמענו על מרוץ הסוסים המלכותי השנתי, שהפך למסורת ב"אסקוט", בו נוהגות הגברות הבריטיות להתהדר במיטב מחלוצותיהם ובכובעים יחודיים שהפכו לאחרונה ליותר מסתם אביזר אופנה נלווה, אלא לתכלית ההופעה כולה, לאמצעי הצהרה אופנתית, תקשורת חברתית ופוליטית. אפילו הגברים, שנהגו לכבוש מגבעות משעממות, השתחררו, והחלו להרשות לעצמם להתנסות ולהעיז עם כובעים לא שיגרתים.
הכובע, היה תמיד פריט חובה במלתחה בריטית מסורתית, אך לאחרונה נראה שהוא זוכה למרב תשומת ליבו של העם הבריטי, והם לוקחים אותו ברצינות כמעט באותה המידה בה הם מכבדים את שעת תה המנחה המסורתית שלהם.
תערוכת הפרחים של צ'לסי (שמוצגת החודש עד ה23) , גם היא אירוע שהפך למוסד ולאחד הסמלים האיקונים של העם הבריטי. התערוכה, המוצגת מידי שנה בצ'לסי, שבלונדון (בגנים שבסמוך לבית החולים של צ'לסי) בחסותה של בית המלוכה הבריטי, משלבת ביתני תצוגת פרחים ועיצובי גינה פרי ידיהם של אומנים וגננים מפורסמים. (כן, בבריטניה יש גננים שהם בגדר סלבס! זו לא בדיחה, צופי BBC prime בודאי מכירים את Charlie Dimmock וחבריה מתוכנית הגינון). בתערוכה מוצגים גם מינים אקזוטיים ונדירים של צמחים כמו גם זנים חדשים שנוצרו ע"י החלאות או שהתגלו לאחרונה ביבשות מרוחקות.

זני פרחים חדשים שהוצגו בתערוכה

מעבר לאלמנט המקצועי- גינוני, המוצגים הבוטנים המרהיבים והחוויה החברתית של התחככות בבני המלוכה שמבקרים בתערוכה מדי שנה, יש גם את הפאן האופנתי בכל הסיפור. את התערוכה פוקדים גם מיטב כוכבי הבידור הבריטים, ומכיוון שחובבי האופנה בדרך כלל סומכים על סיאנה מילר או סופי אליס בקסטר לספק את הסחורה, ציפתה לכולם אכזבה. הכוכבים הגיעו לבושים בגדים משעממים, כהים, נוקשים שלא תאמו את האווירה האביבית ו"רוח הטבע" ששררה בתערוכה.

Sophie Ellis-Bextor & Sienna Miller

הנסיך צ'ארלס מנשק את ידי אימו, המלכה אליזבט השנייה, לאחר שקיבל מדלית כבוד בתערוכה
(תסביך אדיפלי, איכס...)

לא כן לגבי הכובעים שחבשו אורחים אחרים. השנה בלטו הכובעים שעוצבו בהשראת תערוכת הפרחים. הצבעוניות, המקוריות, חוסר השגרתיות, מוטיב ההפתעה והתדהמה אפינו את הכובעים השנה. אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם.

הכובעים, כוכבי התערוכה (אחרי הפרחים, כמובן...)

הדוגמנית חובשת כובע של במעצבת Cozmo Jenks, ואוחזת בידיה את אחד מזני הפרחים החדשים שהוצג בתערוכה: Rosa Grosvenor.

על ראשם של קציני צבא בריטניה במיל' שביקרו בתערוכה נראו כמה דוגמאות לכובעים מסורתיים יותר.

טבעת שעיצבה המעצבת התכשיטים לורה בוניק- לכבוד התערוכה

אתר התערוכה

4 תגובות:

ILook אמר/ה...

מצחיק איך אצל הבריטים הכל הולך. אני לא יכול אפילו לדמיין אירוע כזה בארץ (:

boiler אמר/ה...

כובעים היסטרים הם עיצבו ויצרו שם, מהמם!!!

וואו סופי, כמה שנים שלא ראינו אותה..

pea אמר/ה...

הכובעים האלה הם חתיכת דבר. משגע לגמרי!
גם אני התחדשתי לאחרונה בכובע אבל ליד יצירות האמנות האלה הוא נראה ממש מסכן. מזל שאני בארץ... :)

אנונימי אמר/ה...

excellent blog I'm a huge footy fan looking forward for the 2012-2013 season
My webpage : goals guy