יום שבת, 27 באוגוסט 2011

החיים בבז'

לפני כ4 חודשים כתבתי ופרסמתי על פני מרחב זה פוסט על הצבע שחור והנקודות בזמן ובחיים בהן מתעורר בי הדחף ללבוש אותו. ללבוש שחור מכף רגל ועד ראש, לא מרגיש כל כך מורבידי כמו שעשוי היה להשתמע מהתעטפות בצבע כל כך קודר הנקשר לרוב לאבל ואסונות. אאוטפיט שכולו בז' עשוי לשדר בצורה מוצלחת יותר את כל הדברים שהשחור (שתמיד נשאר באופנה) אמור היה לשדר. אולי בגלל זה, בשבועות האחרונים, מצאתי את עצמי כמה לבגדים אחידים בצבע בז', בדרך לטוטאל לוק אנמי וחסר כל שבב של חיים. אנשים הסובלים מדיכאון מלנכולי יתארו את עולמם הרגשי כריק מתוכן, כשקוף, דל, דהוי ומשולל כל צבע. שחור, הוא גוון חזק מידי כדי שיוכל להתחבר לתיאור זה, אולם הבז', צבעו של העור היבש, או האוף-וייט, צבעה של הכותנה המעובדת והפנינה הנוצרת מהתגבשות מינרלים סביב הלכלוך החודר אל רכיכת הצדפה- מתחברים יותר אל אותה ההרגשה (למקרה שחלקו השני של המשפט נשמע לכם מוכר...).


בז' על בז' - חורף 2011/12
משמאל למעלה: Bottega Veneta, Victor & Rolf, YSL.
משמאל למטה: Louise Vuitton, Versace, Valentino.

יכול להיות שאת עולמי הרגשי כיסתה עננה אפרפרה ומצב רוח עגמומי, אבל ייתכן ומדובר גם בסתם חיבור למגמות העונה שהבעירו בי את התחושה או הצורך לחסות את גופי בבז'. קולקציית הגברים לקיץ 2012 היו רוויות בטוטאל לוק של בז', קאמל בהיר או דהוי וחקי. גם בקולקציות הנשים לחורף הבא היה ניתן למצוא מלוא החופן מהשילוב המנצח.

(שלא כמוני, ג'ף גולדבלום ואפל לא רואים את הפוטנציאל האופנתי שבבז'!)

ואם נחזור שוב לפוסט ההוא על השחור- (על מנת לשמור על ההקבלה) נסיים גם הפעם באמירה של גורו האופנה, עורכת הווג הצרפתי בדימוס ואם המשפחה שכולם משתוקקים לקרבת דם אליה, קארין רויטפלד: "מי שלא רוצה לעשות טעויות, שתקנה בגדים שחורים. זה תמיד טוב. ומגיל 50 ואילך אפשר לאט-לאט להתחיל להוסיף קצת בז'. זה רך יותר".

אליבא דרויטפלד, יכול להיות שאני סתם מזדקן.

3 תגובות:

sefi אמר/ה...

הכנסת אותי לדיכאו ןעמוק יותר ממה שאני כבר שרויה בו.
בא לי גם ללבוש בז' ולהיעלם על רקע החיורון שלו. אוף.
פוסט מגניב. זה כי אתה מלנכולי.

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

הרסת אותי עם הפרסומת למשחת שיניים, אני מופתעת שאני בכלל זוכרת אותה בהתחשב בעובדה שהייתי בת שבע אז.
אני אוהבת את ההצצה הזו לעולם בגדי הגברים הכל כך לא מוכר. נשים לא ילכו רק עם בז'. זה צבע של מוות ואנשים זקנים. כשאני מסתובבת בכיכר המדינה, אני רואה שהיחידות שבאמת ילבשו את מעיל הטרנץ' הנצחי של ברברי בצבע החול המוכר הן הזקנות עם התיק הYSL החום והמשמים.

the eye אמר/ה...

ספי,
זה בריא להיות עצוב לפעמים... רק אם שומרים על היכולת להיות שמח ברוב הזמן.

מיכל,
לדעתי בז' זה צבע נהדר לנשים. אחרי שבעונה הקודמת כולן אימצו את צבעי ה"פודרה"- אני לא חושב שתהיה לכן בעיה להתחבר "לצד הבז'י" שלכן.
יש לא מעט דוגמאות לטוטאל-לוק של בז' גם מקולקציות הנשים, אבל בחרתי שלא להעמיס תמונות...
ובאשר לנושא הזקנה- זקנה זה משהוא שרואים רק כשזה מקרין מבפנים, זה ממש לא קשור לגיל כרונולוגי.