יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

קארין רויטפלד וחיות אחרות


שיתוף הפעולה המדובר בין " Opening Ceremony" והסרט "ארץ יצורי הפרא"- הוליד קולקציה מוזרה של פרוות סינטטיות לנשים הכוללת חצאיות, וסטים, מעילים, אוברולים ואפילו דגמים מוזרים עוד יותר לגברים. היזמים צירפו גם קולקציה של תכשיטים לכל הסיפור. המחירים- גבוהים בהרבה מאלה שאנו רגילים אליהם כפריטים נלווים לסרטים, (כמו כוסות מיקי-מאוס או בושם סינדרלה) אבל מי סופר, השאלה היא מי יקנה אותם? הם אולי מחממים אבל אין להם שמץ של חן.
הייתכן שעומד כאן צד שלישי בכל הסיפור? לאחר שצפיתי בקולקציה ובדמות הראשית, לא יכולתי להתעלם מהדמיון שלה לקארין רויטפלד, העורכת הידועה. זו ממש לא בדיחה. תווי הפנים של הייצור המוזר בסרט הזה, מייד הזכירו לי את אלה של הייצור המוזר הזה מווג הצרפתי. רק תסתכלו על האף הבולבוסי, הפיגמנטציה המוזרה סביב העניים והשער הלא מסודר בצבע השטני.
יותר מזה, סגנון הלבוש שלהן גם בו יש מן המשותף: כאן, בתמונה של רויטפלד בשורה הראשונה של תצוגת האופנה של Fendi 2009, היא לובשת מעיל פרווה (סנטתי או לא, למי אכפת?) שנראה דיי דומה למעטה הפרוותי של הדמות.
ושוב, בדומה לסרט "שר בטבעות", בו יצרו דמות הדומה לנשיא רוסיה לשעבר, פוטין, גם כאן מופיעה דמות המזכירה את העורכת הראשית של ווג הפריזאי. אומנם הדמויות בסרט נוצרו בהשראת ספר ילדים שנכתב ב1963 (9 שנים אחרי שרויטפלד נולדה), היתכן שיש לקשר בין רויטפלד לבין קולקצית בגדי הפרווה? (אולי כעורכת אופנה משפיעה).
קונספירציה או צרוף מיקרים, אותי זה הצחיק.

Editor's note:

*את הסוגיה הזו, כאתנחתה קומית או סתם פלפול פיקנטי, רציתי להעלות פה כבר לפני זמן רב, בחיי! אבל מידת הרצינות שבה הקולקציה הזו נידונה בכתבה שפרסמה הילה אוחיון ב"גלריה" של "הארץ" דחקה אותי לעשות זאת כעט.
*בכתבה נרשם: "הקולקציה בהשראת "ארץ יצורי הפרא". נוצרה בשיתוף הבמאי", ואני חייב להוסיף : "ובתמיכתה של קארין רויטפלד".
*על פרוות, נושא שאני נושא כלפיו תשוקה עזה- אכתוב פוסט נפרד. וזאת כדי להעניק להן את הכבוד המגיע להן, עד אז נסתפק בסינטטי.

8 תגובות:

mizi the cat אמר/ה...

קודם כל אני אוהבת את הטרנד הזה , אפילו יותר בגלל הסרט המקסים ! עושה חשק לשים משהו שעיר (זה נראה בדיוק כמו השטיח שלי דרך אגב) ושנית הדמויות הן העתק של האיורים המקוריים של הספר - כך שאומנם קארין המהממת לא באמת שימשה השראה זה עדיין משעשע

the eye אמר/ה...

אני לא אוהב את המראה של הפרווה הסינטטית. זה נראה סינטטי מידיי...
שילבתי את ההסתיגות שלך בפוסט...

MORE4ME אמר/ה...

ממש הופרדו בילדותם :-)

the eye אמר/ה...

נכון?! :)

Nina אמר/ה...

קצת רשע, אבל כ"כ מצחיק! מעולה!

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

פרוות סינטטיות זה כמו קישוטי חרוזים זולים על הציפורניים.
לא, זה כמו חולצת בטן.

the eye אמר/ה...

נינה- למה רשע? הם לא דומים?! זו האמת...
שני- אני רואה שאנחנו מבינים זה את זו...

alisa אמר/ה...

לא אוהבת את הקטע של הפרוות הסינטטיות
לא אהבתי בכלל את הסרט (למרות שהדמויות והצילומים ערוכים נפלא, העלילה פשוט חסרת תוכן)
אבל אוהבת את קארין רויטפלד
שנה טובה!