יום שני, 14 בדצמבר 2009

סיכום עשור: מהטלויזיה לארון הפרטי.

העשור האחרון היה דיי גדוש בסדרות טלוויזיה שחדרו לארון הפרטי של כל אחד ואחד מאיתנו.
לקראת העשור החדש שבפתח והפרויקט "עכבר עשור", הרהרתי לעצמי, מי הייתה הסדרה שהשפיע הכי הרבה על סגנון הלבוש שלנו? לא הגעתי לתשובה חד משמעית, אבל יש לי כמה מועמדות מובילות בקטגוריה:

"סקס והעיר הגדולה", ללא ספק היא אחת הסדרות, אם לא "ה"סדרה, שחוללה כמעט מהפכה. פטרישיה פילדס, הסטייליסטית המוכשרת שהיתה ממונה על עיצוב התלבושות בסדרה, זכתה לתהילה ואפילו אמי (אם אני לא טועה) בזכות עבודתה בסדרה. היא הוכיחה את החשיבות המכרעת שבסטיילינג טוב להעברת העלילה ולהצלחת הסדרה והכינה את המקום לבאים אחריה בסדרות האחרות (היא הייתה פורצת דרך ממש וממש העלתה את מעמד ו"כבוד" הסטייליסט ועבודתו). הסגנון הייחודי והכל כך אופנתי, טרנדי ומוערץ שהעניקה לכל אחת מהדמויות, סיפק השראה למיליוני נשים ברחבי העולם וגלש אל הרחובות. אחת הדוגמאות הבולטות היא הפרח שעל הדש, שהפך לטרנד חסר תקדים, ולמי שהתבלבל, כן, הוא התחיל אצל קרי.

הסדרה הקפיצה במידה ניכרת את הפיקסציה של הנשים לנעלי עקב והעבירה את הפוקוס מהתיק אל הסטילטו (למרות שתיקי ה"באגט" של פנדי כיכבו בעונות הראשונות, הכוכבים האמיתיים הם הנעליים). יותר מכל פרסומת או משרד יחסי ציבור, הסדרה הזו עשתה לנעלי העקב של "מנולו בלניק" ו"ג'ימי צ'ו" מה שפמלה אנדרסון עשתה לסיליקון. מעילי הפרווה של קרי גם הם הפכו ללהיט, טליוני השם המוזהבים בסגנון שנות ה80' מעטרים את צווארן של נשים רבות בארצנו עד היום וגם תשוקתה של קרי לבגדי וינטג'. החליפות הכוחניות של סמנטה והתכשיטים הגדולים שענדה- מצאו חן באופן ברור בקרב הצופות הנאמנות וזכו לחיקויים.
אסיים ואומר, ששרה ג'סיקה פרקר ידעה בדיוק למה היא נכנסת, וחתמה בחוזה שלה על הסכם לפיו של הבגדים בסדרה ישארו אצלה לאחר שתוסרט. יש לה שכל, אין מה לומר.
המלתחה של "עקרות בית נואשות", לא היתה נועזת כמו זו של סקס והעיר הגדולה, אבל השפיע לא פחות. סריגים וקרדיגנים בצבעי פסטל- הפכו לפריטי חובה בכל ארון, ומככבים בכל קולקציה של רשתות האופנה העממיות. אפילו מישל אובמה נכנעה לטרנד שייצרה סדרה זו. "אחת שיודעת", סדרה חדשה יחסית במחוזותינו, הצליחה בזמן קצר להפוך את מחרוזות הפנינים, סרט הפפיון, נעלי הסירה וג'קטי הטוויד לאביזרי חובה בכל אוטפיט של נערה מתבגרת. היא החזירה את סגנון ה"פרפי"- קולג'יאלי הקלאסי לבעל מעמד של כבוד ברפרטואר של כל פשניסטה.
"פרויקט מסלול", לא השפיעה אולי על האופן בו אנו מתלבשים בפועל ביום יום, אבל היא בהחלט הציגה את הכיף שבעיצוב אופנה ואת העבודה שמאחורי הקלעים בתעשייה שנוגעת בנו כל יום. היא גם הצמיחה לא מעט מעצבים בעלי סגנון ייחודי ואמירה אינדיבידואלית ואולי קידמה גישות אקסצנטריות לסגנון לבוש והפכה אותן ללגיטימיות. את בגדי הזוכים אולי נלבש כולנו בעתיד.
"בטי המכוערת", למרות שהתלבשה בבגדים וצרופים שרבים מאיתנו לא היו מעיזים ללבוש כפיג'מה או כתחפושת לפורים, הוכיחה את הכיף שבלהתלבש, את ההתאמה בין אישיות חיובית, עליזה ואינטליגנטית לסגנון לבוש שמייצג בדיוק את אלה- צבעוני, ייחודי, מלא דוגמאות בד ומרקמים. כיף לראות את העושר הססגוני של התלבושות בסדרה- אלה של בטי מעלות חיוך, ואלה של השאר, אופנתיות, כמתבקש מעובדי מגזין אופנה ותואם את הדמות אותה הם משחקים.

אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור, ולבחור את סדרת העשור, כמו גם השירים והסרטים שעשו לכם את העשור.

8 תגובות:

Dana (MODAna) אמר/ה...

אני שמחה שבחרת גם בבטי המכוערת- לרוב מתעלמים מהתכנית כשמדברים על אופנה, או לפחות מתעלמים מבטי, אבל הבחירות שלה עושות את הסדרה!

The Girl with the Book אמר/ה...

אחלה פוסט :)
אני מזילה ריר כשאני רואה גוסיפ גירל, לא פחות משהזלתי בסקס והעיר.
לא הצלחתי להתחבר משום מה לעקרות בית מבחינת סטיילינג...

mizi the cat אמר/ה...

למרות שסקס והעיר הסרט היה זוועה , אני בהחלט מצפה לשני וברור שזה עבור לבחון את הבגדים (שמלת הכלה מהסרט הראשון נפלאה) , אומרים שבסרט השני סמנתה מאבדת את כל הונה , נראה איך ילבישו אותה בתקציב אנושי

ed hardy אמר/ה...

Great article that informativeness. I have to follow your blog. Thank you so much for the post.

Tchelet אמר/ה...

אחת הסדרות שהכי השפיעו עלי באופן אישי היא "הגברים של שדרות מדיסון".
הסדרה פשוט מושלמת מהתפאורה דרך התסרוקות ועד לשמלות הפיפטיז המקסימות.

the eye אמר/ה...

מודנה- בטי המכוערת היא אחת הסדרות שמוסיפות צבע לחוויה הטלויזיונית, איך אפשר להתעלם מזה?
בלונדי- הסטיילינג בעקרות בית נואשות מנסה לשחק על המקום המוכר והשגרתי של חיינו. אם תשימי לב, הקרדיגנים נהיו להיט, סגנון הפרפי, שבולט גם שם נכנס למלתחה של כל אישה והצבעוניות הפסטלית העזה מלווה אותנו כבר כמה עונות.
מיצי- גם אני מזועזע מהסרט ואפילו יותר מהבחירות של התלבושות בו. זו גם הסיבה שלא הכנסתי תמונות של קרי מהסרט, אבל כבר ראיתי שבסרט ההמשך משולבות פרוות, בגדים נוצצים וצבעוניות עזה.
אד הרדי- אתם רציניים?!
תכלת- גם אני מוקסם ומושפע מ"מד מן", אבל אני חושב שהיא תשפיע יותר בעשור הבא על סגנון הלבוש שלנו. אפשר לראות את זה באמת בתצוגות לעונות הבאות כבר היום על המסלול.
הצבעוניות האופינית לשנות ה60', הגזרות (המותן המודגשת), התסרוקות ובעיקר הסגנון הקלאסי, המטופח והאלגנטי ששלט באותה תקופה נפלאה.

lucky bamboo אמר/ה...

It's rattling nice article. Thanks for conversation about it as I am curious in this subject.

dreambox אמר/ה...

That's very fastidious article. Thank a lots for talking almost it as I am interested in this individual.