יום שישי, 24 ביולי 2009

תכשיטים ששווה לנצור לנצח...

אחת האטרקציות המושכות ביותר של רח' דיזינגוף הן חנויות התכשיטים העתיקים הפזורות כמו פנינים מוצפנות באוקינוס שיש בו כל טוב. אני נוהג להתעכב ולהתבונן דקות ארוכות כמעט על כל ויטרינה של חנות כזו (חלקן טובות ומעניינות יותר וחלקן פחות). העושר העצום של הסגנונות קלאסיים, הדוגמאות, האסטטיקה העיצובית והאיכות שידעו לייצר רק פעם באימפריה האוסטרוהונגרית, צרפת או בריטניה. את החוויה אפשר לתאר ממש כמו להתבונן בתיבת אוצרות מבעד חלון הזכוכית. הפנינים העגולות או המאורכות, הזהב על כל גווניו השונים (אדום, צהוב, לבן), הקורצים הענקיים בחיתוכים קלאסים או האלמוגים בצבע האדמדם והמשגע. לא פעם, אני נשבע שאם הייתי מעצב תכשיטים, הייתי משתמש רק בעזרת חלקי תכשיטים ישנים.
Victoire de Castellane, מי שגדלה כילדה על ברכי סבתא בפאריס והעריצה את אוסף תכשיטיה העתיקים, הפכה לאחת ממעצבות התכשיטים המוצלחות והמסקרנות ביותר. חלומות על אוצרות אבודים, פיות ואגדות קסומות שהשתלבו במשיכה לאוצרות האמיתיים שעל שידות האיפור של אימה וסבתה- היוו את היסודות ליצירותיה כיום. ויקטור למעשה החלה את דרכה כדוגמנית, היא הספיקה לדגמן לבתי האופנה הגדולים בצרפת עד שהפכה למעצבת תכשיטי הקוטור של שאנל- זאת לאחר שכבשה את ליבו של "הקיסר", קרל לגרפלד, איתו עבדה בצמוד ובהצלחה מס' שנים. לאחר שצברה את הניסיון והביטחון הדרושים- בנוסף להצלחות שבאמתחתה, מונתה למעצבת הראשית של קו התכשיטים היוקרתי לבית דיור: Dior Fine Jewellery"". בין הפריטים הבולטים בעיצוביה הן טבעות משובצות קורצים, אבנים יקרות צבעוניות ויהלומים על טבעות זהב מעוטרות בפיסולים ופיתולים- מצופות אמייל בצבעי הקשת. רוב עיצוביה מאופיינים במימדים ופרופורציות ענקיות, כמעט כמו טבעות על אצבעותיה של ילדה קטנה או ענקים על צורה הדק. הקפדה על הפרטים הקטנים וסגנון ציורי, פיוטי והומוריסטי הופכים את תכשיתיה למוצלחים כל כך. נושאים כמו טיול בגן פרחים מלא חיפושיות, דבורים ופרפרים, תכשיטים בהשראת שושלות מלוכה ואריסטוקרטיה, מצולות האוקיינוס, דת ופולחן או ערפדים- כולם היו למושא השראתה של המעצבת בקולקציות שונות ומרהיבות. יש אפילו קולקציה הנקראת "Coffret de Victoire" ("התיבה של ויקטור"), המשלבת את כל היצירות, הנושאים והסגנונות האהובים על המעצבת.
הקולקציה החדשה של ויקטור לבית דיור נקראת: " "Kings & Queens. התכשיטים, המיועדים להיענד בזוגות, כוללים טבעות ותליונים. הקולקציה משלבת אבני טורקיז, אופל קורצים ואבנים וולקניות- כולן מפוסלות בצורת גולגולות ומעוטרות בכתרים, שרשראות, ואפילו עגילים מניטורים מיהלומים. את ההקפדה על הפרטים, איכות הגימור והמקוריות אי אפשר לתאר במילים, פשוט יצירות אומנות! גם הקונספט העומד מאחורי הקולקציה פיוטי ומרגש לא פחות מהתכשיטים עצמם: “As we are temporary, the jewels we wear last through time and centuries”: , לדברי המעצבת.

*כתבה זו פורסמה גם באתר Bamoda.

5 תגובות:

נתן אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
לובה אמר/ה...

הרעיון יפיפה וגם המחשבה שעומדת מאחוריו אך בפועל קשה לי לדמיין את עצמי לצורך העניין עונדת טבעות כ"כ פיסוליות.

SARA אמר/ה...

מדהים!

Kalba אמר/ה...

חנויות תכשיטים שולטות יש באלנבי!!!

Noa Raviv אמר/ה...

וואו! ממש יפה!

Hook The Look