יום שני, 19 באפריל 2010

אופנה לכבוד 62 שנים למדינה...

חקי הוא הצבע הישראלי ביותר, כמעט צבר... דמות החלוץ זהוב הבלורית ותכול העיניים העומד על תל ואת חפירה בידו- מצטיר כך בתודעתנו הקולקטיבית. לבוש תמיד במכנסי חקי קצרים החושפים את רגליו השריריות וחולצת כיסים, גם היא בצבע חקי עם שרוול קצר המבליט את שריריו הארוכים.
מדוע נבחר דוקא החקי כצבע הבסיס במדי חיילים, פועלי שדה או חוקרי טבע? אולי בגלל התכונה הנמוכה שלו לסופג את חום השמש (בניגוד לצבעים כהים) ואולי כי הוא משתלב באופן כל כך פסטורלי עם הנוף המדברי הארץ ישראלי והדיונות שטופות השמש. לא סתם מהווה צבע התכלת, צבע שמיים בהירים, שילוב מנצח יחד עם החקי למי שמונוכרומטיות היא קצת יותר מידי בשבילו (למרות היותה עדכנית מבחינה אופנתית). החקי, בתור טוטאל לוק, מעלה בי אסוציאציות מהחוויה שלי בצופים, שהייתה קצרה אך מייצגת והותירה חוויות רבות בזיכרוני.

(פיליפ לים, סלין, סלין, קלואי)

בהווה החקי מקבל אינטרפרטציה חדשה. שתי המעצבות שהשכילו והבריקו בעיצובים בצבע הקלאסי הזה הן כמובן פבי פילו לסלין וחנה מקגיבון לקלואי (השניה הייתה אסיסטנטית של פובי בסלין טרם פרשה במטרה לטפח את התא המשפחתי). חצאיות כותנה קצרות או מכנסיים רחבים וגבוהים, שכמיות בגווני שעם והרבה הרבה פריטי עור בצבע "קפה או לה" הקרוב לצבע החקי. בד הכותנה, ממנו עשויי בגדי החקי היותר מסורתיים, צמא תמיד לגיהוץ. למעשה, ללא מגהץ קיטור ועבודת פרך טרם היציאה עם בגדי החקי מהבית, יהיה מאוד קשה ללבוש בגד בצבע חקי בגאון (למעט היוצאים מהכלל, אבל לרוב, חקי מקומט יהיה נטול שיק).

(דרס ון נוטן, גוצ'י, פראדה, מיקל קורס)

עוד נציג במשפחת הצבעים הזו, גם הוא בעל פוטנציאל להתאקלמות קלה בישראל הוא צבע ה"קאמל", הגמל. את הקאמל ראינו לראשונה אצל דרס ון נוטן בחורף האחרון, בדגם מעיל צמר עליון מגושם שנראה כמו חלוק רחצה, אבל בחורף הבא, מעיל בצבע גמל הוא בגדר "מאסט". מפראדה דרך מייקל קורס, גוצי וסטלה מקרטני, אצל כולם בלט צבע "ספינת המדבר" המזוהה גם עם חברת סיגריות. החקי עדיין היה שם.
הגברים, שלרוב אינם זוכים להשתתף בחגיגה, לא נשארו הפעם מקפחים: אין כמו מכנסי הצ'ינו הקלאסים, כחלק מהמראה ה"פרפי", המופיעים בכל קולקציה אפשרית כמעט. אקנה, דיסקוורד, ברברי ועוד, כולם שילבו את החקי, בין אם זה במראה הספנות, עם חולצות המרינייר או המראה מכנסי הקמפינג הקצרים שהציעו דיסקוורד. ואצל מייקל קורס, מראה הלוחם מימי הביניים זכה לאינטרפרטציה מודרנית בעזרת שריגים עבים וצעיפי צמר רחבים במיוחד.

DITOR'S NOTES:
ולפני פיזור, הערה קטנה: דיון בצבעי כחול לבן יהיה קצת בנאלי מידיי בשבילי, ובכל זאת, הינה שני דגמים מתוך התצוגה של סלין, כחול ולבן, כצבע הדגל. עוד דגם אחד, פרי מוחה הקודח של מקגיבון לקלואי, המזכיר בצורה מובהקת טלית, גם היא קשורה לדגל ישראל כמקור השראה לעיצוב הנבחר (אולי אפילו יותר, בתור היותה סממן תרבות יהודית).

תשתדלו לשמור על החקי נקי ב"ברביקיו" (לא מנגל) של היום...
חג עצמאות שמח!

2 תגובות:

sefi אמר/ה...

בדיוק קניתי מכנסי חקי מגניבים אתמול בזארה. אני חושבת שמכנסי חאקי הם פריט חובה לקיץ שלנו ובכלל. ולגבי מעיל בצבע הגמל, אני כבר בטוחה במאה אחוז שיהיה לי כזה בחורף הבא, אבל זה בעוד כל כך הרבה זמן.
חג שמח.

the eye אמר/ה...

היי ספי, שמח שאת מעודכנת אופנתית...
כיף לקבל תגובה לעניין ולא על שגיאות הכתיב שלי. בחיי שחיפשתי- אבל לא מצאתי...