יום שני, 6 באוקטובר 2008

קייט וינסלט תגלם את ויויאן ווסטווד בסרט חדש!

כן! עכשיו זה כבר רישמי, על פי דיווחים של עיתון ווג הבריטי, קייט וינסלט תגלם את ווסטווד.

לצורך התפקית, השתים עתידות לבלות זמן רב יחד כדי שקייט תוכל להעביר על המסך את דמותה הששגונית ומלאת האנרגיה של המעצבת. וויויאן וסטווד, שנחשבת לחלוצת תרבות לבוש הפאנק, והיתה זו שהשפיע על האופנה בשנות השבעים והשמונים בעיקר- אך זוכה להזלחה רבה גם היום. במהלך הקרירה הענפה שלה הצליחה לזעזע את העולם ע"י התלבושות האונגרדיות שלה, פרובוקציות פוליטיות וארותיות, אך זכתה גם לשווחים והוקרה ממוסדת כאשר זכתה לרטרוספקטיבת, פרסי עיצוב ותערוכות ברחבי העולם.

בתקופה האחרונה מנצלת המעצבת את הכרה שהיא זוכה לה, ואת כוחה כמעצבת ואשת שיווק על מנת לקדם מטרות נעלות כמו הצלת יערות הגשם, סיוע לילדים עניים בארץ מוצאה- בריטניה (שהשתתפו בהכנת הבדים לקולקציה שלה בעונה שעברה, וזכו לתרומה מחלק מהרווחים שקולקציה זו הניבה. בנוסף, וויויאן, שקיבלה ממלכת בריטנה את התואר " Dame", ידועה בתור תומכת נלהבת של אובמה עוד מהסיבוב שלו נגד הילרי קלינטון.
שם הסרט, שיופק על ידי אולפני יוניברסל, עדין לא ידוע.

גם מעצבים איקונים אחרים זכו לסרטים אודות פועלם (סרטים תיעודיים בכיכוב המעצב עצמו או ביוגרפיות מקטעי ארכיון) כמו שאנל (שלשמה נזקפים שני סרטים), קריסטיאן דיור, קרל לגדפלד, ז'אן פול גוטיה ולאחרונה, גם לולנטינו (לאחר פרישתו).

נשאלת השאלה, האם זוהי אוד אחת מהדרכים של עולם העופנה להפוך לנגישים לציבור הרחב?

סדרות טלויזיה כדוגמת "פרויקט מסלול" ואחרות, פועלים גם הם למטרה זו- על המסך הקטן, כעט ישנה מגמה דומה- וניסיון לפרוץ אל המסך הגדול.


מהו האנטרס שעומד מאחורי סרטים אלה? היתכו שזהו שיכול שיווקי קר לקידום מחירות בגדים או דרך להנציח את פועלם של וירטואוזים המעצבים את רוח התקופה ומשפיעים על הצורה בה אנו מתלבשים? ברזומה של המעצבת, שמחזיקה במספר קווים תחת שמה- אותם היא מציגה בלונדון ופריס, ניתן למצוא גם שיתוף פעולה עם המותג "ניין ווסט". עבורם עיצבה תיקים ונעליים ברוח הבריטית המאפיינת כל כך את בגדיה. גם שיתופי הפעולה של מעצבים אחרים בעולם עם ענקיות השיווק "טארגט" או "H&M" נעשו במטרה להעלות את הרווח של הקוים העונים לשמם של מעצבים כמו איזק מזרחי, קרל לגרפלד או ריי קווקובו- ל"קום דה גרסון".

הבגדים שעיצבה עבור הסרט "סקס והעיר הגדולה" (בעיקר שמלת החתונה שלבשה קרי), מצביעות על אותה מגמה של שיווק אגרסיבי ונסיון לחדור לתודעה ציבורית רחבה יותר.





אז מה אתם אומרים? יש דימיון?

אין תגובות: