יום חמישי, 13 באוגוסט 2009

Tweggy's MODE

טויגי, הדוגמנית האיקונית שלמעשה הגדירה את "פני" מקצוע הדוגמנות והיתה מזווה יותר מכל עם שנות ה60', חוגגת כעט 60 שנים לחייה, פתיחת תערוכת רטרוספקטיבה חדשה ומוציאה ספר חדש. החל מה 19 לספטמבר, ה- National Portrait Gallery בברוטניה תציג תערוכת צילומים של הדוגמנית האגדית . התערוכה תמחיש את האופן שבו השתנתה הופעתה ודמותה של טוויגי במשך שנות חייה: החל משנות נעוריה בהן ככבה בשערי המגזינים הנחשבים, הייתה מושא לעבודותיהם של צלמים מוכשרים, מוזה למעצבים הבריטיים ומוערצת ע"י הציבור- דרך שנות ה40' שלה, בהן נראה שנזנחה קצת ופרשה מאורות הפלשים של המצלמות ועד היום, כאשר היא משתפת כשופטת בתוכניות ראלטי למציאת הדוגמנית הבאה או מובילה את הקמפיין של הרשת הבריטית מקס&ספנסר.
טוויגי הגדירה את מראה הדוגמנית בשנות ה60': נערית, צנומה, שברירית רזה ומנומשת, היא לא יכלה להיות שונה יותר מהדוגמניות הזוהרות של אותה תקופה, אבל בכל זאת, משהוא עבד שם. עד מהרה נהפכה טוויגי (שכינויה ניתן לה כמובן בזכות המראה השדוף כזרד) לפנים המזוהים יותר מכל עם אותו עשור ושם נרדף למראה הנכון, סגנון ה"Mode" ודוגמה למידות הגוף הרצויות הרבה לפני קיט מוס. אפילו בארץ, ענקית המזון שטראוס, כינתה את אחד ממעדני החלב הדאטטים הראשונים בטעם שוקולד "טוויגי" כנראה על שמה. אבל לא רק בתנובה עושים לטויגי כבוד, Moschino Cheap & Chic בחרו אותה כמקור ההשראה לקולקציית הresort שלהם ל2010. בתמונות שפירסמה החברה, מופיעה דוגמנית שהיא כמעט העתק מדויק של טוויגי- כמעט שיבוט שלה. מעבר לאיפור ולתסרוקת, גם המחוות ושפת הגוף שלה ("הפוזות") זהים למקור. התמימות והשובביות שהיא משדרת ע"י הפה הפתוח קמעה והגמלוניות הנערית שבהעמדה שלה. הבגדים, כיאה למוסקינו גם הם לא מאכזבים, ואני שמח שהמעצבת לבית האופנה החליטה לוותר על הדומיננטיות של גזרת ה"A" האגדית של שנות ה60' והתרחקה מקלישאות. וגם יצאו להם נעלים המוצלחות.

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סוף סוף עדכון!
ועוד אחד נהדר כל כך!!
תודה רבה,אני מעריצה לא קטנה של טוויגי בעצמי

the eye אמר/ה...

אנונימית שלום,
אני מרגיש חייב הסבר קטן לקוראי הבלוג, אני נמצא בעיצומה של תקופת בחינות (שתמשך עד ראש השנה!).
זה דיי קשה לי להשקיע את תשומת הלב הדרושה והראויה כדי לעדכן את הבלוג בצורה שתכבד אותו ולכן הפוסטים מדלדלים, אבל יהיו עדכונים. אין לי כוונה להפסיק לכתוב, אני יכול רק להבטיח להשתדל, ולפצות על כך בתקופת החגים:)

אנונימי אמר/ה...

כמה זמן שייקח,הבלוג צריך לא צריך לבוא על חשבון החיים שלך(:
בהצלחה בבחינות יקירי!
אני אשב לי בפינה החשוכה ואחכה בכיליון עיניים לפוסט הבא

pea אמר/ה...

טוויגי, קיסם השיניים הזה עם העיניים הגדולות והריסים המודגשים - היא פשוט משגעת!
והקולקציה בהשראתה נראית נפלא. בכלל אני מאוד אוהבת את הקו הזה של בית האופנה מוסקינו. זה הקו היותר "זול" ובהחלט לא הייתי מתנגדת להניח את כפות ידי על איזה פריט. בהצלחה בבחינות! :))

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

בהחלט עשתה היסטוריה ולא מעט היסטרייה.

(הפוסט כתוב היטב)

the eye אמר/ה...

תודה רבה לכולם!!!

SARA אמר/ה...

מלכה!

אנונימי אמר/ה...

ה-אייקון אופנה!
מושלמת.
אחת משלושת האהובות עלי (היא,אודרי היפבורן,וג'ן בירקין לאחרונה)

בהצלחה בבחינות!!

GmaLi אמר/ה...

Wow that model's an exact copy of Twiggy. Where did they find her?!